Kromě lepšího spojení k Náchodu a polským hranicím nová D11 zrychlí také cestu z Prahy do východních Krkonoš. Od konce dálnice to bude zhruba 22 kilometrů do Trutnova a dalších 25 kilometrů do Pece pod Sněžkou. Oproti dosavadnímu stavu se tato cesta zkrátí skoro o půl hodiny.
Stavba byla rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Budování úseku do Jaroměře začalo v dubnu 2018, úsek z Hradce do Smiřic stavbaři zahájili v únoru 2019. Cena za oba úseky byla 4,2 miliardy korun bez DPH a šlo tak o největší současnou stavbu v Královéhradeckém kraji.
D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978. Od roku 2017 dálnice končila na jihozápadním okraji Hradce Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se včetně nového úseku bude nyní jezdit po 113 kilometrech.
Na česko-polské hranici v Královci se má D11 napojit na budovanou polskou silnici S3. Poláci jsou se stavbu výrazně dál než česká strana, na silnici u hranic již pokládají asfalt.
Sdílet / hodnotit tento článek