"Podíl vývozu ve výrobě dosáhnul úroveň 40 % ",odhadují analytici ASM-Market Research and Analysis Centre.
Experti ASM podtrhují, že spolu s růstem množství vyvezených oken a dveří dynamicky roste také hodnota v zahraničí prodaných polských výrobků. Pokud v prvních třech čtvrtletích roku 2013 činila hodnota vývozu necelé 3,5 miliardy zlotých (cca 814 mil. euro), pak ve stejném období roku 2014 to bylo 3,9 miliardy zlotých (cca 907 mil. euro), což znamená zvýšení o 11,8 %.
Hlavními odběrateli oken a dveří v prvních třech čtvrtletích roku 2014 byli zákazníci z Německa, ke kterým se dostalo každé třetí okno a dveře vyvezené z Polska (33 % podíl na vývozu). Tento trh je už léta nejdůležitější pro polské výrobce, a v minulém roce zaznamenal další rekordní růst o téměř 38 % ve srovnání s rokem 2013, díky čemuž od ledna do konce září se hodnota vývozu zvýšila na 1,3 miliardy zlotých (cca 302 mil. euro).
Druhým trhem z pohledu růstu hodnoty vývozu v prvních třech čtvrtletích roku 2014 byl švédský trh, na který putovalo zboží s hodnotou 22,5 % vyšší než ve stejném období předcházejícího roku.
Zvláštní pozornost si zaslouží výrobky z hliníku, jichž bylo od ledna do září roku 2014 prodáno do zahraničí tolik, kolik za celý rok 2013.
Sdílet / hodnotit tento článek