"Trať by se měla v letech 2019 až 2025 celá elektrifikovat. Téměř v celé délce bude nadále jednokolejná," uvedl. Tato varianta modernizace trati Plzeň - Domažlice - státní hranice SRN, která se někdy nazývá III. odbočný tranzitní koridor, odpovídá plánům bavorské strany, která zmodernizuje hlavně části od hranic za Řezno. Další část do Mnichova už je podle krajského radního pro dopravu Jaroslava Bauera (ČSSD) hotová. Na české straně by vlaky jezdily většinou 100 až 140 km/h, pendolino až 160 km/h. Doba jízdy z Plzně do Domažlic se zkrátí o třetinu na 35 minut.
Starostové se dnes také dozvěděli, že ve schváleném krajském územní plánu zůstanou jako územní rezerva pozemky na novou vysokorychlostní trať Plzeň - Domažlice - státní hranice pro vlaky s rychlostí až 200 km/h. Podle zástupců kraje i SŽDC by se ale stavba mohla uskutečnit až ve vzdálené budoucnosti. "Zatím je nerealizovatelná. Váže se na to dohoda s německou stranou a rozsáhlé úpravy na jejich území," řekl Paidar.
"Teď jsme před schválením studie proveditelnosti optimalizace trati ve stávající stopě, která bude hotová v dubnu 2015. Pak poběží schvalovací řízení na ministerstvu dopravy, což by mělo být letos," uvedl Paidar. Doufá, že SŽDC už ve druhé polovině roku, zpracuje projekt pro územní řízení pro vytipované úseky, protože připravovat stavbu najednou nelze. O postupu příprav bude investor starosty informovat.
Nový úsek trati vznikne jen u Plzně z Nové Hospody do Zbůchu, kde není zástavba. Dvojkolejné krátké úseky budou z Chotěšova do Stodu, z Radonic k Domažlicím a z Domažlic do Domažlic - města. Fakt, že Němci zařadí modernizaci navazující trati Schwandorf - Furth im Wald - státní hranice do plánu rozvoje dopravních cest, který má být podle Bauera schválen v listopadu, urychlil přípravu na české straně.
Sdílet / hodnotit tento článek