Pokud vše půjde podle plánu, na konci roku 2016 by se už zaměstnanci CTF mohli pohybovat mezi vstupním lobby a vrchními patry neuvěřitelnou rychlostí 72 kilometrů za hodinu (1200 m/min). Na samotný vrchol tak teoreticky dorazíte za necelých třicet vteřin. Kromě těchto dvou super-rychlých výtahů se v této budově objeví ještě 28 double-deck výtahů z kategorie ultra-rychlých (600 m/min). Na inženýry čekala nejedna výzva, protože kromě požadované rychlosti se museli vypořádat i s otázkou komfortu cestujících a zvýšenou bezpečností provozu. Jistě, v Hitachi mají se stavbou výtahů zkušenosti, ale jejich zatím nejrychlejší kousek v japonské Kasumigaseki Building jel proti připravovanému výtahu v CTF čtvrtinovou rychlostí.
Stejně jako společnosti K.O.N.E nebo OTIS i v Hitachi potřebují výtahy testovat. Proto k tomuto účelu provozují v prefektuře Ibaraki na světě největší testovací věž (G1TOWER), vysokou 213 metrů.
A jaké největší komplikace souvisí s vývojem výtahu, který jede rychlostí auta? Problematické jsou zejména laterální (boční) vibrace, a také přetlak který způsobuje nepříjemné hučení v uších a bolest hlavy. „Zatím se do 440 metrů můžete dostat naším výtahem za 43 vteřin, aniž by byl váš komfort nebo bezpečnost nějak ohrožena, ale výtah v CTF bude mnohem pokročilejší.“
Sdílet / hodnotit tento článek