"Začíná rekonstrukce nádražní budovy s tím, že je rozdělena na dvě etapy - zhruba na dvě poloviny. Služby pro cestující a personál se tak přesunou do části, která se zatím nebude rekonstruovat. Výpravčí tam zůstanou po celou dobu. Tato první část by měla být skončena zhruba v únoru příštího roku. Pak se služby přesunou do již zrekonstruované části, druhá etapa by měla být dokončena přibližně do roka. Pokračovat budeme rekonstrukcí kolejiště a nástupiště," uvedl Surý.
Nádražní budova, která vznikla v roce 1898 a za druhé světové války byla poničena bombardováním, bude kompletně nahrazena novou, moderní stavbou. "Při rekonstrukci kolejiště bychom pak rádi zachovali takzvané vlaštovky, tedy stříšky nad nástupišti, které jsou historickou památkou," uvedl ředitel. Z celkových 96 milionů korun na rekonstrukci budovy chce SŽDC čerpat až 70 milionů z evropských fondů.
Karlovarské Horní nádraží dosud bylo ze všech nádraží krajských měst v Česku prakticky v nejhorším stavu. Na jeho celkové proměně se bude podílet i město Karlovy Vary. "Bude vybudována nová, bezbariérová lávka nad kolejištěm z Růžového vrchu do města a zpět. V naší režii bude také úprava prostor před nádražím," řekl náměstek karlovarského primátora Jiří Klsák (KOA). Původní lávka ale zůstane na svém místě, dokud ta nová nebude dokončena, aby lidé nemuseli nádraží složitě obcházet. Celkově se město bude podílet částkou 20 milionů korun.
Sdílet / hodnotit tento článek