Rekonstrukce tratí budou doprovázeny výlukami. "Cestující se o nich doví s předstihem prostřednictvím informačních kanálů svých dopravců," uvedl Illiaš.
Loni na podzim SŽDC ukončila roční rekonstrukci obou kolejí v úseku dlouhém osm kilometrů mezi Skleným nad Oslavou a Ostrovem nad Oslavou na Žďársku. Podle údajů SŽDC tato investice za 988 milionů Kč bez DPH umožnila zvýšení traťové rychlosti z původních 100 kilometrů za hodinu na 120 kilometrů pro klasické vlaky a na 140 kilometrů pro naklápěcí soupravy. Připravované projekty umožní zvýšit rychlost vlaků i v dalších úsecích této tratě.
Mezi Ostrovem nad Oslavou a Žďárem nad Sázavou plánuje státní organizace rekonstrukci 7,7 kilometru kolejí od letošního jara do března 2017. Podle údajů ve věstníku veřejných zakázek by to mělo stát 909 milionů Kč bez DPH. Zájemci mají předkládat své nabídky do konce tohoto týdne.
Modernizace devíti kilometrů tratě mezi Golčovým Jeníkovem a Čáslaví by měla stát kolem 659 milionů Kč bez DPH. Nabídky firem, které se budou o zakázku ucházet, bude SŽDC podle věstníku přijímat do 10. února. Stavební práce by měly probíhat od srpna do července příštího roku.
Stavební úpravy, které umožní zvýšit traťovou rychlost v osmikilometrovém úseku Havlíčkův Brod - Okrouhlice, by podle plánu SŽDC měly začít letos v říjnu. Náklady odhadla správa před výběrovým řízením na dodavatele na 610 milionů Kč.
Další významná investice, s níž chce SŽDC letos začít, se týká tratě mezi městysem Okříšky na Třebíčsku a Zastávkou u Brna. Její revitalizace bude stát kolem miliardy Kč a potrvá zhruba rok. Zahájena by měla být během července.
Sdílet / hodnotit tento článek