"Pro nás je důležité, že se po letech podařilo odblokovat stav způsobený starými smlouvami, první byla podepsána už v roce 2004, a můžeme postupně začít s přípravou na opravy výpravní budovy. Provoz Masarykova nádraží bude zachován a prodej zbytných pozemků nijak neovlivní ani budoucí výstavbu rychlodráhy na letiště," uvedl člen představenstva ČD pro techniku, servis a majetek František Bureš.
Penta chce v rámci projektu Masaryk Station Development vybudovat za miliardy korun takzvaný Central Business District. Přirovnává ho k londýnské City. Stavět by se mělo ve třech lokalitách v okolí nádraží. První blok budov by měl podle plánů vzniknout v ulici Na Florenci naproti obchodnímu centru Florentinum, které společnost dokončila v roce 2013.
Už v polovině minulého roku společnost požádala o posouzení dopadu prvního stavebního projektu na Masarykově nádraží na životní prostředí (proces EIA). Podle dokumentu v databázi EIA chce investor postavit jako jednu z prvních budovu s šesti až osmi nadzemními podlažími. Pod zemí by měla být další dvě až tři podlaží, která mají sloužit jako parkoviště až pro 226 aut. Na střeše mají být terasy.
Současných 10 000 metrů čtverečních je jen začátkem. Penta chce od drah odkoupit pozemky přesahující plochu 22 000 metrů čtverečních. Kromě lokality podél ulice Na Florenci pak ještě pozemky na opačné straně magistrály a také pozemky sousedící s nedalekým areálem České pošty. Celkem jde o prodej pozemků za zhruba 600 milionů korun. S předběžným prodejem obou zmíněných pozemků dozorčí rada ČD také souhlasila.
Součástí dohody je podle developerské společnosti i oprava nádražní budovy Masarykova nádraží, do které se Penta zavázala investovat 135 milionů korun. Už v roce 2011 společnost opravila za 60 milionů korun zastřešení příjezdové haly. Dráhy do budoucna počítají s převodem i tohoto nádraží na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Zatím ale není právě kvůli nedořešenému prodeji pozemků v první vlně převodu nádražních budov zahrnuto.
Sdílet / hodnotit tento článek