Praha a firma Metroprojekt nyní dokončují dokumentaci pro přidělení územního rozhodnutí, o které bude požádáno v druhé polovině tohoto roku. Zhruba rok pak bude trvat, než se začne trať stavět.
"Tramvaje jsou nejekologičtějším povrchovým způsobem dopravy. Důležité je, že má vliv nejen tam, kde konkrétně vzniká, ale také na její širší okolí," řekl Dolínek.
Na kolik stavba vyjde, není jasné. Praha však bude žádat o peníze z evropských fondů. Podle Dolínka projekt splňuje všechny nutné požadavky, aby město peníze dostalo.
"Praha 6 podporuje tento projekt dlouhodobě a uvědomuje si jeho přínosy, ať je to ekologie nebo lepší obslužnost oblasti. Navíc v tomto případě lze stavbu bez problémů prodloužit, ne všude jsou podmínky tak vhodné. Vítáme, že ekologická doprava převáží nad autobusovou," řekl radní Prahy 6 Martin Polách (ANO).
Magistrát i DPP bude ještě o projektu jednat s místními obyvateli. Část z nich proti prodloužení trati protestuje. Podle Polácha v minulosti selhala komunikace s lidmi. Vzniklo několik mýtů a obyvatelé neznali fakta. "Proto jsme začali pracovat na své informační kampani a vydali leták s kompletními informacemi. Komunikaci nyní převezme magistrát, neboť je to investice města," řekl.
Trať by nemusela skončit na Dědině. Podle generálního ředitele firmy Metroprojekt Davida Krásy, je připravena tak, že, pokud se město rozhodne, lze ji prodloužit dále až na letiště v Ruzyni.
Důraz kladli na zachování parkovacích míst. Podle původního projektu měly zmizet desítky míst. Prostor město získá tím, že ministerstvo obrany posune svou zeď kasáren ve Vlastině ulici dovnitř areálu. Navíc vzniknou podle Dolínka dva parkovací domy. Praha také bude zvažovat zavedení parkovacích zón v oblasti. Vysázeny budou stromy.
Nyní pracuje DPP také na prodloužení tramvajové tratě z Barrandova do Slivence. Stejně tak zvažuje prodloužení tramvajového spojení z Modřan do Libuše.
Sdílet / hodnotit tento článek