Všech pět staveb by mělo být dokončeno do roku 2022, řekl Pavel Paidar ze SŽDC. Kromě mostů v Mikulášské budou také obnoveny prostor před nádražím a tramvajové tratě.
Stavbaři předělají tramvajové tratě, všechny sítě, vzniknou nová parkovací stání, zastávky pro autobusy a točna. "Snažíme se začít v říjnu. Už běží tendr, v srpnu by se měly otevírat obálky," řekl Paidar. Důležité je, aby v únoru začala oprava většího viaduktu blíže k Tesku, která potrvá rok, stejně jako u druhého mostu. Viadukty jsou klíčové, dodal Paidar.
Tramvajová trať bude ve velmi omezeném provozu od února 2017 do srpna následujícího roku. Tramvaje projedou jen po jedné koleji, automobily a trolejbusy po objízdných trasách.
"Projektová příprava zabrala deset let," řekl náměstek plzeňského primátora pro dopravu Petr Náhlík (KDU-ČSL). Podíl Plzně jako partnera projektu bude 90 milionů korun.
SŽDC dokončí letos kompletní rekonstrukci východní části stanice, tedy směrů na Prahu, České Budějovice a Most, která přijde na 1,81 miliardy Kč. Čtvrtou stavbou v uzlu Plzeň bude přesmyk domažlické trati za zhruba 1,6 miliardy korun, u nějž letos SŽDC požádá o stavební povolení, dokončuje projekt a řeší rozsáhlé výkupy.
"Zdvojkolejní se úsek na Domažlice, úrovňový přejezd nahradí přeložka po mostě, narovná se oblouk a vznikne nová zastávka Plzeň-Skvrňany," uvedl Paidar. SŽDC chce začít se stavbou příští rok a dokonči jí do poloviny roku 2019. "Připravujeme ještě pátou stavbu, tedy výjezd na České Budějovice. Ta už není tak rozsáhlá, pouze zkapacitní výjezd na jih od Plzně," uvedl Paidar. Začít by měla kolem roku 2020 a skončit v roce 2022. Má přijít na necelou miliardu korun. "Rozhodující součástí bude přemostění budoucí přeložky komunikace I/20, které připravuje Ředitelství silnic a dálnic, s nímž to budeme koordinovat," uvedl. Příprava opravy samotné budovy nádraží začne až po převodu nádražních budov z Českých drah na SŽDC, což se má povést letos v srpnu.
Sdílet / hodnotit tento článek