"Pokud půjde vše podle plánu, mohla by za dva roky začít stavba," uvedla náměstkyně primátora zodpovědná za investice Helena Dvořáčková.
Stavba lávky nepřímo souvisí s plánovanou přestavbou přednádraží, která má začít ještě letos, a s připravovanou rekonstrukcí nádražní budovy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) počítá s tím, že v Pardubicích vybuduje páté nástupiště, a bude nutné počítat i s jeho napojením.
Lávka spojí sídliště Dukla v jižní části města se severní částí Pardubic. Nové spojení výrazně zkrátí cestu z Dukly na autobusové i vlakové nádraží a dál do Polabin či nákupních zón. Propojí Palackého ulici s ulicí K Vápence s přístupy přímo k vlakům. Každé nástupiště s lávkou propojí také výtah, aby ji mohli využívat i handicapovaní lidé či maminky s kočárky.
Samotná studie bude Pardubice stát 1,4 milionu korun. Náklady stavby vyplynou až z následné projektové dokumentace. Město se bude snažit na její financování najít vhodné dotace.
Vedle lávky by časem měl vzniknout také podchod pod vlakovým nádražím spojující severní a jižní část města. S jeho výstavbou při modernizaci železničního uzlu počítá SŽDC.
Sdílet / hodnotit tento článek