Z celkové částky 270 miliard eur investuje spolková republika 49,3 procenta do údržby a výstavby silnic, 41,6 procenta do železnic a 9,1 procenta do vodních cest. Spíše než investice do výstavby nové infrastruktury je přitom prioritou údržba současné dopravní sítě a její rozvoj v místech, kde je přetížena. Do údržby má v příštích letech jít 141,6 miliardy eur.
Česka by se měly dotknout zejména investice do železniční infrastruktury. Projekt na zlepšení spojení mezi Drážďany a Berlínem už běží a Německo do budoucna uvažuje také o investicích do železnice mezi Drážďany a Českem. Tento úsek ale není na rozdíl od trati z Norimberku k českým hranicím zařazen mezi prioritní.
Na příhraniční silniční a vodní dopravě plán, proti němuž se postavila parlamentní opozice, nic zásadního nezmění.
Německé ministerstvo dopravy odhaduje, že osobní doprava ve spolkové republice do roku 2030 oproti roku 2010 stoupne o 12,2 procenta. Nákladní doprava by se ve stejném období měla zvýšit dokonce o 38 procent.
Sdílet / hodnotit tento článek