Plocha 120 velkých obchodních center dosahuje v Česku zhruba 2,5 milionu m2. Nákupních parků je 180, jejich prodejní plocha je zhruba 800 000 m2.
Letos by měla v prodejních centrech přibýt prodejní plocha 78 000 m2, což je více, než bylo postaveno za rok 2015 i 2016 dohromady.
Většinou půjde o rozšíření stávajících obchodních center. Největším novým projektem je právě rozšíření pražského Centra Chodov s prodejní plochou 35.000 m2. Dále jde o nové nákupní centrum Central Jablonec, rozšíření IGY České Budějovice, rozšíření nákupního parku CPI Retail Park Třinec a tři nové nákupní parky - OC Pražská v Chebu, RP Horní Měcholupy a RP Písek.
"Do budoucna vnímáme potenciál pro výstavbu v centru Prahy, například projekt Savarin na Praze 1, Dejvice Center na Praze 6 nebo Palác Stromovka na Praze 7. Dále potom vidíme jasnou příležitost pro další development obchodních center v centru Plzně, Brna a Zlína," uvedl partner a vedoucí pronájmu maloobchodních prostor ve společnosti Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.
Sdílet / hodnotit tento článek