Vítězný tým ve složení akustik, architekt a projektant navrhne vnitřní dispozice budovy, především koncertní sál. Zahraniční element je v týmech nezbytný. Prostor podobných parametrů v Česku nevznikl přes 100 let. Město ale v podmínkách soutěže požadovalo konkrétní zkušenosti se stavbou koncertních sálů.
První tým vznikl kolem společnosti Nagata Acoustic, která se podílela bezmála na 60 sálech včetně nedávno otevřené Labské filharmonie v Hamburku. Druhým členem týmu je polský architekt Tomasz Konior. Trojici doplňuje Brňan Petr Hrůša se svým studiem. Má zajistit autorizace a kvalifikace, které vyžaduje český právní řád.
Základem druhého uskupení je globálně působící, původně britská společnost Arup. V soutěži se prokázala například sály ve Vratislavi, Aalborgu a Quebeku. Doplňuje ji brněnská kancelář ArchDesign.
V čele kvalifikační komise byl městský architekt Michal Sedláček, který před časem pracoval v týmu Franka Gehryho na projektu a výstavbě sálu v Los Angeles. "Byla to pro mě obrovská zkušenost, jsem proto velmi rád, že ji nyní mohu zužitkovat v rodném Brně," uvedl Sedláček.
V soutěžním kole zadavatel poskytne podklady a obdrží cenové nabídky na zhotovení potřebné dokumentace. Filharmonie Brno už podle ředitelky Marie Kučerové připravila své požadavky na zázemí orchestru i vybavení pódia a nahrávacího studia.
Filharmonie dlouhodobě hraje a zkouší v nevyhovujících podmínkách. Nový sál s kapacitou přes 1200 míst bude na rohu Besední a Veselé ulice. Celkové náklady mají dosáhnout 1,276 miliardy korun. Snahou města je zahájit stavbu příští rok, aby co nejplynuleji navázala na stavbu podzemních garáží.
Sdílet / hodnotit tento článek