ČKA vytýká Liberci, že dopředu nebyla známá hodnotící komise, příliš krátký termín zakázky a nedostatečnou výši odměny pro nejlepší návrhy. Komora požádala město o nápravu. Pokud by zakázka na seznamu neregulérních soutěží zůstala, komora by architekty vyzvala, aby se jí nezúčastnili.
Složení hodnotící komise město podle Korytáře dopředu zveřejnit nemohlo. "Neměli jsme všechny členy závazně dojednané, proto jsme to nemohli udělat. Složení komise jsme již ale architektům nahlásili," uvedl Korytář. Podle něj Liberec nejspíš prodlouží i délku zakázky ze čtyř na požadovaných šest týdnů. "Nám to zkomplikuje přípravu projektu na městě, ale nějak si s tím poradíme," řekl náměstek.
Výše odměn ale zřejmě stále nebude odpovídat soutěžnímu řádu ČKA. Pro první tři oceněné by měla představovat jedno procento z odhadované ceny zakázky, což je v případě terminálu 1,5 milionu korun. S ohledem na to, jak podrobný návrh Liberec požaduje, nepovažuje Korytář takovou částku za adekvátní. Odměna pro architekty v soutěži by se podle něj měla zvýšit ze schválených 150 000 korun na trojnásobek, tedy 450 000 korun. "Takový návrh budu předkládat do rady města příští týden," dodal náměstek. S komorou bude jednat, zda je navýšení dostatečné.
O dostavbě autobusové nádraží v Liberci se mluví několik let. Areál nástupišť byl modernizován v polovině 90. let minulého století, na vybudování důstojného zázemí už ale nezbyly peníze. Cestujícím tak od té doby slouží provizorní objekt poskládaný ze stavebních buněk. Nový odbavovací terminál s parkovacím domem pro 220 až 300 aut by měl cestujícím i dopravcům poskytnout důstojné zázemí a odpovídající infrastrukturu. Město ho chce mít postavený do roku 2019. Měl by být na městském pozemku, na parkovišti pro 50 aut nad autobusovým nádražím. Výstavba terminálu si odhadem vyžádá 150 milionů korun, město na ni bude žádat evropskou dotaci.
Sdílet / hodnotit tento článek