Vlastní stavba nové části okruhu má začít na přelomu let 2018 a 2019. Zahrnuje přestavbu Tomkova náměstí na mimoúrovňovou křižovatku a estakádu, která překlene křižovatku s Karlovou, železniční trať a vyústí na Vinohradech, kde se v budoucnu počítá s proražením tunelu směrem na jih.
Přípravné práce budou stát město zhruba 250 milionů korun, stát zaplatí za stavby čtyři miliardy korun. Trvat by měly dva a půl roku, už v roce 2021 by tedy mohlo být hotovo. "Kvůli stavbě musí padnout některé domy přímo v křižovatce Karlovy a Provazníkovy, stejně tak se počítá s demolicí domů u Tomkova náměstí vpravo směrem k Husovickým tunelům a s demolicí tělocvičny a stavbou nové," řekl Mrázek.
Nová silnice má ulehčit přetížené Svatoplukově ulici a její křižovatce s Rokytovou, protože řidiči jedoucí směrem na Vinohrady a do Líšně už nebudou muset jezdit kolem kasáren.
Kdy se začne razit tunel pod sídlištěm Vinohrady, zatím není zřejmé. "Zadali jsme zpracování posudku vlivu na životní prostředí EIA pro celou východní část okruhu, tedy pro tunel, Bratislavskou a Ostravskou radiálu," uvedl Fiala. Měla by být hotová příští rok a v předstihu se připravuje zadávací dokumentace na prozkoumání geologických poměrů na trase. "Děláme to dřív než je obvyklé, protože víme, že jde o složitý terén, a chceme co nejdříve vědět, na čem jsme," řekl Fiala.
Znovu se proti předpokladům ze začátku roku posunul už mnohokrát avizovaný začátek stavby okruhu na Žabovřeské, kterou je potřeba o dva pruhy rozšířit, také se musí přeložit tramvajová trať. Nyní se počítá se začátkem v první polovině příštího roku, stavba má trvat pět let. Problémy investorovi dělá nutnost dělat nový posudek EIA, hotový má být na podzim. "Stavební povolení bychom měli dostat na začátku příštího roku a pak můžeme udělat druhé kolo výběru zhotovitele," řekl Fiala.
Sdílet / hodnotit tento článek