Nyní ale dopravce plánuje budovu rekonstruovat tak, aby mohla sloužit jako výkladní skříň národního dopravce. Zároveň by mohla být konkurenční výhodou v soutěži na provoz vlaků z pražského ruzyňského letiště, které mají končit právě na Masaryčce. ČTK to řekl generální ředitel ČD Pavel Krtek.
Převodu se nádraží vyhnulo kvůli developerskému projektu, na kterém České dráhy spolupracují se společností Penta. Ta plánuje v okolí nádraží postavit výstavní komerční čtvrť na pozemcích, které vloni odkoupila právě od Českých drah. Podle ředitele Krtka stálo za rozhodnutím managementu ČD i tato skutečnost, že okolí nádraží se má do budoucna výrazně zkultivovat proti současnému stavu.
Výstavba v okolí Masarykova nádraží by měla začít ještě během letošního roku. Postupně zde vznikne komplex administrativních budov s obchody a restauracemi, ale také park podle projektu britské architektky Zahy Hadidové.
Sdílet / hodnotit tento článek