Přes růst výkonů však firmám v kraji, sledovaným statistickým úřadem, v 1. čtvrtletí klesl počet zaměstnanců o tři procenta na 1462 lidí. Růst výroby při nižším počtu pracovníků znamenal nárůst produktivity stavebních firem o 88 procent.
V krajském porovnání byla hodnota stavební výroby v hradeckém kraji na 11. místě. Nižší výkon měly jen stavební firmy v Karlovarském, Olomouckém a Libereckém kraji. V hradeckém kraji totiž nesídlí žádná velká společnost, která by s vlastními lidmi stavěla například dálnice, metro či jiné velké stavby s hodnotami v miliardách korun. Statistiky vykazovaná stavební výroba představuje objem stavebních prací, které zajišťovali pro podniky jejich vlastní pracovníci.
Průměrná hrubá mzda zaměstnanců ve stavebnictví kraje ve čtvrtletí meziročně vzrostla o 7,2 procenta na 25 607 korun. Za celostátním průměrem však mzdy i tak značně zaostávaly, mezi kraji se jednalo o třetí nejnižší průměrnou mzdu. V celé republice mzdy ve stavebnictví meziročně vzrostly o tři procenta na 30 943 korun.
Letos by stavebnictví v kraji mohlo zažít dobrý rok. Hodnota staveb, které loni povolily úřady v regionu, totiž meziročně vzrostla o 42 procent na 13,3 miliardy korun. Je to nejvyšší hodnota za posledních pět let. Investorům úřady v kraji loni vydaly i více stavebních povolení, jejich počet meziročně vzrostl o 13 procent na 3877.
Jedním z největších investorů do staveb v regionu je hejtmanství, které investuje především do silnic. Letos má kraj v plánu výdaje na opravy silnic druhých a třetích tříd zdvojnásobit na téměř jednu miliardu. Růst investic by měl v následujících letech zásadně podpořit projekt veřejných investic v průmyslové zóně Solnice - Kvasiny u rozvíjejícího se závodu automobilky Škoda Auto v Kvasinách. Vláda na konci června rozhodla, že objem investic se proti původním plánům z roku 2015 zdvojnásobí ze tří na šest miliard. Hlavní část je určena na stavby silnic a obchvatů měst.
Sdílet / hodnotit tento článek