Dopravně-urbanistická a technická studie Nového spojení 2 byla zpracována v roce 2007. Aby bylo možné začít stavět, musí město změnit územní plán. Výstavbu by měla na starosti Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). S ohledem na to, že existuje teprve prvotní studie a plán zahrnuje velké tunely, se začátek stavby dá jen odhadovat. Samotná změna územního plánu, pokud ji zastupitelé schválí, zabere asi tři roky.
"Díky projektu Nové spojení 2 dojde k propojení příměstských vlaků, které dosud končí na Masarykově nádraží, s ostatními vlaky tak, aby nekončily v centru, ale centrem projely. Půjde tak například dojet jedním vlakem z Kladna do Vršovic, nebo z Milovic na Karlovo náměstí," uvedla náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice). Doplnila, že nová stanice Opera má zjednodušit cestujícím příměstských vlaků přestup na dálkové a na metro a projekt také zvýší kapacitu příměstských spojů, což usnadní dojíždění veřejnou dopravou z okolí Prahy.
Ambiciózní projekt počítá se dvěma tunely, které mají oba začínat u Florence a pokračovat do nové zastávky Opera. Jeden z tunelů má dále pokračovat přes zastávku Karlovo náměstí na Smíchovské nádraží a druhý přes zastávku Náměstí Bratří Synků do Edenu.
Podle pražské dopravní ročenky bylo loni na území metropole v pracovních dnech vypraveno v rámci Pražské integrované dopravy celkem zhruba 900 vlakových spojů, které na území hlavního města za den přepravily asi 120 800 cestujících. Pražské železnice jsou už nyní na hraně kapacity.
Sdílet / hodnotit tento článek