Například strana ANO, která v současnosti vede ministerstvo dopravy, ve volebním programu slíbila, že do roku 2021 se v ČR postaví nové obchvaty a 170 kilometrů nových dálnic jako je D3, D4, D11 a D35. "Jeden z problematických bude třeba obchvat Frýdku-Místku, kde je řada sesuvů. Byly zjištěny aktivní sesuvy u Jičína, sesuvy, které ani nejsou v registru, které má ČGS. A rovněž to ukazuje na to, že příroda se stále vyvíjí," řekl Stemberk. Podle něj se může aktivní sesuv objevit i během tří let.
Jednotlivé úseky jsou podle ředitele ve studii zpracované, u každého jsou popsána rizika. "Budou mít popsán úsek, jaké je tam riziko - na co si vlastně při zpracování projektu na co si mají dávat pozor, popřípadě co budou muset u stávajících projektů překontrolovat," nastínil Stemberk.
V diskusi se hovořilo právě o geologickém území pod dálnicí D8, kde se například v roce 2013 na Litoměřicku sesul svah na dálnici. Spor mezi státem a firmou Kámen Zbraslav skončil u soudu, který bude pokračovat v únoru.
Sdílet / hodnotit tento článek