9 členná komise bude pracovat 6 měsíců a měla by odpovědět na otázky, jaká pochybení při stavbě vznikla a kdo je způsobil.
Vady D47
Dálnice je postavena na špatném podkladu a vlní se, hrozí sesuv opěrných zdí, mosty mohou při větší zátěži spadnout. Spor o vady vypukl v roce 2011, kdy Ředitelství silnic a dálnic nechalo provést na poškozených úsecích kontrolní vrty. Ředitelství tvrdí, že zhotovitel nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Stavební firma Eurovia s tím nesouhlasí a říká, že použitý materiál objednalo ŘSD.
Za zřízení komise se přimlouval i ministr dopravy Antonín Prachař (ANO).
Například v září ŘSD muselo přistoupit k zásadnímu omezení i dvou mostech na přivaděči k D47.
Ředitelství silnic a dálnic muselo vyhlásit zákaz vjezdu nákladních aut a vozidel nad 3,5 tuny na dva problematické mosty na silnici I/56, realizované v souvislosti se stavbou dálnice D47 v Ostravě-Přívozu.
Na mostech jsou uzavřeny mostní závěry, vysunutá ložiska mimo své přípustné meze a dochází k nerovnoměrným pohybům mostních podpěr. Úsek D47 přes Ostravu byl postaven v roce 2008 a uveden do provozu roku 2010.
Sdílet / hodnotit tento článek