"To, co se tam bude vyměňovat, tak jsou roznášecí desky pod vozovkou, a to jsme očekávali. Nebude to žádný větší zásah do vestibulu metra. Tímto to (výstavba tramvajové trati) není ohroženo. V roce 2022 doufám, že začneme stavět," řekl Scheinherr.
Takzvané roznášecí desky přenášejí tlak do více bodů. Desky podle dřívějšího vyjádření zástupců dopravního podniku (DPP) poškodila dlouholetá velmi intenzivní doprava na severojižní magistrále.
Tramvaje se mají na náměstí vrátit při celkové rekonstrukci jeho horní části. Město nyní připravuje dokumentaci pro územní rozhodnutí. DPP již při nedávné rekonstrukci prostoru mezi Národním muzeem a bývalým Federálním shromážděním položil zatím slepé koleje, které budou při prodloužení trati na náměstí využity.
Zda vznikne i trať od kolejí křížících Václavské náměstí v jeho středu směrem na Můstek, není jasné. Nicméně Praha při rekonstrukci spodní poloviny nechá v její horní části vybudovat základ pro případné prodloužení kolejí. Institut plánování a rozvoje (IPR) zpracovává studii na proměnu celého takzvaného hradebního korza od Národní třídy až po Revoluční. "Jedním jejím úkolem je prověřit tuto možnost (prodloužit koleje na Můstek)," řekl náměstek primátora Petr Hlaváček (TOP 09).
Představitelé města slavnostně zahájili rekonstrukci spodní části náměstí. Dělníci se na něm objeví ve čtvrtek, kdy začnou oplocovat staveniště. Samotné rekonstrukční práce pak začnou v pondělí 20. dubna. Rozšířen bude prostor pro pěší na úkor automobilů a přibýt mají například pítka či zeleň. Rekonstrukce bude stát asi 330 milionů korun a kompletně dokončena má být do prosince 2021.
Sdílet / hodnotit tento článek