Smlouvu o smlouvě budoucí podepsaly obě strany předloni v únoru. Krátce poté nedobrovolně skončil tehdejší šéf správy Pavel Surý, který kontrakt podepsal. Nové vedení organizace se poté rozhodlo smlouvu vypovědět, k mimosoudní dohodě s developerem ovšem nedospělo. Správa následně podala žalobu k soudu. Tu však prvoinstanční soud letos v závěru srpna vyhodnotil jako nedůvodnou, a proto jí zamítl. Nyní se organizace proti rozhodnutí odvolala.
Smlouva byla podle současného vedení Správy železnic uzavřena v rozporu se zákonem o privatizaci, protože ji neschválila vláda. Organizace tak namítala, že smlouva byla uzavřena neplatně. Firma Amádeus Real oponovala, že souhlas vlády nebyl nutný a trvala na platnosti smlouvy. K žalobě podle developera vedly politické a konkurenční tlaky na zástupce Správy železnic.
Správa železnic podepsala smlouvu s Amádeus Real bez veřejné soutěže. Dokument počítá se stanovením ceny pozemků až v době transakce za pomoci znaleckých posudků tak, aby odpovídala cenám okolních pozemků. V registru smluv je uvedena cena 283 milionů korun, podle některých expertů se však cena pozemků pohybuje až kolem miliardy korun.
Kvůli smlouvě už dříve podal trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových.
Na atraktivních pozemcích nedaleko Pražského hradu můžou v budoucnu vzniknout byty, kanceláře nebo obchody. Parcely u dejvického nádraží jsou pro Správu železnic klíčové kvůli připravované trati z Prahy do Kladna.
Sdílet / hodnotit tento článek