REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Větrací strop do kuchyní, do kterých hosté restaurace vidí

Větrací stropy, které začaly ve varnách dnes opravdu vstupují do mnohem menších provozů, kde jsou otevřené kuchyně, kam zákazník vidí. A tam je design větracího stropu důležitý.

Jan Foret: Abychom zajistili odvětrání a komfort pro kuchaře, potřebujeme velké výměny vzduchu a zároveň musíme zamezit průvanu. Součástí komfortu je i osvětlení, světla jsou součástí stropu.

Máme subdodavatele, se kterými spolupracujeme a kteří nám vyrábějí speciální světla, která používáme. Na výběr je zářivkové nebo dnes již častější LED osvětlení. Při návrhu řešíme samozřejmě hygienická minima pro osvětlení na pracovní ploše s respektováním požadavků klienta.

TZB-info: Vnímáte větrací stropy jako směr nebo jsou to spíše technologické bonbónky? Jakou roli hraje to, že systémy větracích a osvětlovacích stropů vhodné nejen pro střední a velké kuchyně se v současné době se stávají také hitem tzv. otevřených kuchyní a výdejů.

Jan Foret: Trend je jasný Čím dál tím více zpracováváme projekty na větrací stropy i pro běžnou klientelu jako jsou restauratéři, hoteliéři. Větrací stropy, které začaly ve varnách dnes opravdu vstupují do mnohem menších provozů, kde jsou otevřené kuchyně, kam zákazník vidí. A tam je design větracího stropu důležitý. Proto spolupracujeme i s architekty, setkáváme se s atypickým zadáním a požadavky, aby zapadalo do konceptu a designu celé restaurace. Větrací stropy se stávají standardem.

TZB-info: Bavíme se o ČR nebo o celosvětovém trendu?

Jan Foret: Rozhodně celosvětově. Děláme projekty po celé Evropě a v trendu není rozdíl.

TZB-info: Na pohled vypadají vaše stropy kompaktní, v materiálu jsou povrchy kov- plast. Součástí vašich stropů jsou i textilní výústky společnosti Příhoda, proč?

Jan Foret: Textilní výústky s mikroperforací používáme pro přívod vzduchu. Mikroperforace je důležitá, protože pracujeme s mnohonásobnou výměnou vzduchu. Zároveň musíme zabránit tomu, aby personál byl ofukován. Výústky nám firma Příhoda vyrábí na míru a není nic jednoduššího, než textilní výústku sundat, dát do pračky, vyprat a znovu natáhnout. 

TZB-info: jak vypadá proces od záměru majitele nebo provozovatele restaurace?

Jan Foret: Samozřejmě rádi zákazníkovi pomůžeme s celým procesem. Ale na našem webu je také hodně informací, stejně jako SW, který pomáhá projektantům a montážním firmám. Vše je navázáno i k VZT jednotkám. 

Doba realizace inovace kuchyně nebo výdeje závisí na velikosti, na současném stavu, na typu budovy, zda se jedná o novostavbu nebo rekonstrukci. Pro kvalitní návrh je nutná znalost dispozice, znalost budoucí gastrotechnologie a počty jídel. Podle toho se udělá první návrh včetně cenového rozptylu pro zákazníka. Samozřejmě můžeme porovnávat i systém s digestořemi a s větracím stropem. Systémy s větracími stropy vycházejí jen o 10-15 % dráž a zákazník dostává designové a kvalitní řešení. 

ATREA s.r.o.

logo
Československé armády 32
466 05 Jablonec nad Nisou

telefon: 483 368 111
e-mail: atrea@atrea.cz

web: atrea.eu/cs/

Více o firmě Vyžádat další informace

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Instalace - TZB

Ilustrační obrázek, zdroj: Martin Capek, AdobeStock

Energetický expres: E.ON sníží ceny energií svým zákazníkům bez fixace

Zákazníci společnosti E.ON budou mít nižší ceny za dodávku energií i v roce 2026. Od ledna budou klienti s nefixovanou cenou platit o 10 % menší částku za dodávanou MWh elektřiny a plynu. E.ON tím naváže na slevu za energie, kterou klientům poskytl od prvního září dočasně do konce toho roku. Informace o změně cen za…

Zdroj: Adobestock – Stefanfister

Kamnáři po celém Česku otevrou dveře svých dílen. Jíž zítra 7. listopadu

Den kamen je celorepubliková akce, která v Česku proběhne 7. listopadu vůbec poprvé. V rámci prvního ročníku může veřejnost vidět ukázky správného topení, konzultovat výběr kamen, podívat se na práci kamnářů a také si ji vyzkoušet. Řada firem otevře své showroomy a kamnáři své dílny veřejnosti.

REKLAMA