REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

Dálnice v Česku - nové obchvaty, zahájení nových úseků, ale také reklamace vad

Ministr dopravy ocenil, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nepřevzalo kvůli zjištěným vadám do své správy stavbu dálnice D3 v úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí. V minulosti se totiž běžně stávalo, že ŘSD stavbu převzalo a teprve poté vymáhalo opravy od zhotovitele. Otevřeny byly nové obchvaty a připravuje se rekonstrukce tahu přes Červenohorské sedlo.
ministr dopravy Antonín Prachař

Na D3 se sesouvají svahy a na mostě vzlíná voda k vozovce

ŘSD zjistilo, že na některých částech dálnice D3 v úseku Tábor – Veselí se sesouvají svahy a při prudších deštích by tak mohlo dojít k nánosu bláta na vozovku a k vytvoření smykových ploch. Na mostu přes rybník Koberný zase prosakuje voda, která pak vzlíná k vozovce a zde by mohla v zimních měsících namrzat. Kvůli vadám, které by mohly mít dopad na bezpečnost silničního provozu, odmítlo ŘSD stavbu převzít, reklamovalo ji u zhotovitele a čeká na návrh způsobu jejich odstranění.

Zpráva z geologického průzkumu sesuvu na dálnici D8 je již téměř hotová.

Do konce měsíce srpna by měl být zpracován projekt sanace svahu a během první poloviny září předloží Ministerstvo dopravy krajskému úřadu Ústeckého kraje kompletní dokumentaci včetně způsobu sanace svahu.  „Chceme dodat všechny materiály včetně návrhu řešení tak, aby krajský úřad měl dostatečné argumenty pro zvážení vyhlášení stavu nebezpečí a aby mohly být práce zahájeny neprodleně,“ řekl ministr Prachař.

Vady na dvou dálničních nájezdech na D47

Ministr informoval o tom, že obdržel zprávu o dvou dálničních nájezdech na D47, na kterých z důvodu problémů s ložisky a s posunem přechodu mezi vozovkou a mostní konstrukcí hrozí snížení maximální povolené rychlosti nebo omezení provozu. O odstranění těchto vad již ŘSD se zhotovitelem jedná. Ohledně reklamace dalších vad na D47 je stát připraven soudu předat další posudky ke specifikaci vad tak, aby nebylo možné zpochybnit poskytování důkazů ze strany ŘSD.

Nový úsek silnice I/44, konkrétně obchvat obcí Zvole a Vlachov na Šumpersku.

Tříkilometrová přeložka za více než miliardu korun výrazně sníží hustotu dopravy v obou obcích, kudy denně projíždělo až 15 tisíc aut. Bezpečnost chodců a cyklistů navíc ohrožovala absence odstavných pruhů a chodníků.

„V Olomouckém kraji připravujeme ještě letos zahájení další významné dopravní stavby - a sice rekonstrukce dalšího úseku silničního tahu přes Červenohorské sedlo, který je klíčovou spojnicí mezi Šumperkem a Jeseníkem,“ připomněl při slavnostní zahájení provozu nového silničního obchvatu ministr  dopravy Antonín Prachař.

Ministr dopravy Prachař otevřel nový obchvat na silnici I/44 na ŠumperskuMinistr dopravy Prachař otevřel nový obchvat na silnici I/44 na Šumpersku

Zahájení stavby silnice I/11 v úsecích Nebory-Oldřichovice a Oldřichovice-Bystřice na Třinecku.

„Tranzitní doprava, směřující z průmyslové zóny v Nošovicích a z Třineckých železáren na rychlostní silnici R48, způsobuje dopravní kolapsy. Obchvat by měl tuto situaci vyřešit. Důležitá je rovněž skutečnost, že obě dvě stavby jsou součástí definitivního řešení propojení Česka a Slovenska po R48, I/68 a I/11 v úseku Třanovice-Mosty u Jablunkova. I nadále samozřejmě připravujeme stavbu silnice I/68 v úseku Třanovice-Nebory, kde nyní probíhá majetkoprávní vypořádání pozemků,“ sdělil ministr Antonín Prachař.

První řidiči by se po nových úsecích silnice I/11 mohli projet v říjnu 2017. Kompletní dokončení staveb se pak předpokládá na začátku roku 2018.Za účasti ministra Prachaře byla na Třinecku zahájena stavba silnice I/11 v úseku Nebory – BystřiceZa účasti ministra Prachaře byla na Třinecku zahájena stavba silnice I/11 v úseku Nebory – Bystřice

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: bhisham pratap padha

Nejvyšší železniční most světa vypadá jako křehké monstrum

Cesta z Udhampuru do Baramully, tedy napříč údolím Kašmíru, dost dobře nepatří k výletům, které si lidé mimo Indii plánují jako cíl dovolené. Přesto si naši pozornost zaslouží. Trasa železnice dlouhá 338 kilometrů je totiž plná překvapení. Nechybí strhující výhledy do hlubokých údolí, dramatické scenérie velehor a…

Dálnice, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia

Část dálnice D1 na Benešovsku se bude kvůli špatnému betonu znovu opravovat

Dálnici D1 čeká oprava už zrekonstruovaného úseku. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl dnes novinářům řekl, že provoz na D1 se omezí pravděpodobně příští pátek 17. září zhruba na dva týdny, a to v 600 až 800 metrů dlouhém úseku mezi 65. a 66. kilometrem ve směru na Prahu. Opraví se zde nekvalitní beton.…

Zdroj: Michiel van der Kleij

V Holandsku staví most 3D tiskárna. Nemožné ihned, zázraky do tří dnů

Projektů, které dokazují šíři využitelnosti 3D tisku ve stavebnictví, se vrší jeden na druhý. Jen málokterý alternativní tvůrce se ale zatím odhodlal vstoupit na „mokrý“ terén. Prázdný prostor mezi dvěma břehy teď ale dost originálním způsobem vyplnil nizozemský architekt a designér Michiel van der Kley.

Železnice-ilustrační obrázek, fotolia

Architekti v soutěži navrhnou podobu terminálu rychlodráhy v Roudnici nad Labem

Správa železnic chystá další architektonickou soutěž na podobu terminálu vysokorychlostní železnice, a to v Roudnici nad Labem. Terminál bude na připravované trase z Prahy do Drážďan. Informovala o tom Správa železnic v tiskové zprávě. Organizace už dříve uskutečnila architektonickou soutěž také pro terminál…

REKLAMA