Podle řídícího technika Milana Tandlera zprovoznění Blanky větší zásah do práce dispečerů znamenat nebude. V řídícím centru přibyly čtyři obrazovky, všechny jsou zatím vypnuté. Zbývá mimo jiné výměna monitorů. Na situaci v Blance bude dohlížet jeden nově přijatý zaměstnanec. Tandler to řekl v rozhovoru s ČTK.
V minulosti několikrát posouvaný termín otevření klíčové dopravní stavby zatím stále není znám. Stavba je takřka dokončena. Zpoždění ale nabírají instalace technologií nutných pro provoz Blanky. A dodavatel, firma ČKD Praha DIZ, tvrdí, že práce nestihne dokončit dřív než v dubnu příštího roku.
Z podkladů, která má ČTK k dispozici vyplývá, že ČKD Praha DIZ kvůli neuhrazeným fakturám hrozila Praze zastavením prací a žalobou k rozhodčímu soudu. Zvolila by tak stejný postup jako stavební firma Metrostav, která na konci loňského roku kvůli dluhům ze stavby odešla a případ skončil u soudu. Praha celou dobu tvrdí, že peníze na faktury má, hledá ale zákonnou cestu, jak je proplatit. Stavba, kterou zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), se totiž v průběhu let zdražila o několik miliard korun. Vyjde na 36,9 miliardy.
Velín na Strahově kontroluje nejenom Strahovský tunel, ale i tunel Mrázovka, Zlíchovský a Těšnovský tunel a tunel pod Letnou. Dispečeři podle Tandlera hlídají ventilaci, osvětlení, ale i požární a bezpečnostní signalizaci. Samotnou dopravu v tunelech a vůbec v Praze mají na starosti zaměstnanci centrály Na Bojišti.
Sdílet / hodnotit tento článek