REKLAMA
Témata Hledat

Ceny nemovitostí a nájmů

Přehledně v mapě!

Speciální práškové nátěry ochrání veřejná místa před graffiti a plakáty

Graffiti, nejrůznější nápisy, nálepky a plakáty rozdělují lidi na dva tábory. Zatímco jedni je považují za umění a vyjádření svobodného uměleckého ducha, většina obyvatel na ně nahlíží jako na vandalismus, který hyzdí a ničí veřejné prostory.

Stále více měst a obcí proto hledá způsob, jak jejich vzniku zamezit. Řešení přináší speciální nátěr od BASF, který zabraňuje znečištění a snižuje také náklady na následné čištění.

Útoky vandalů trpí i Praha

Problémy se streetartovými umělci trápí všechny světové metropole, jen v Praze investují ročně městské části na odstranění škod desítky milionů korun. A velké částky za vandaly poničený majetek vydává každý rok také pražský Dopravní podnik. Ten za odstranění nelegálních výlepů v metru zaplatí ročně zhruba 1,5 milionu korun. Odstranění 1m2 polepené plochy stojí přibližně 300 Kč*. Další miliony pak spolknou náklady na čištění tramvají, autobusů a zastávek.

Plochy lze ošetřit novým přípravkem na bázi polyuretanu, díky svému nepřilnavému povrchu zabraňuje nalepování nejrůznějších předmětů a chrání tak veřejný majetek před pouličními „umělci“. Je také vysoce odolný proti povětrnostním vlivům. Přípravek je možné nanášet pouze na kovové, respektive vodivé podklady, jelikož se aplikuje a zatvrzuje horkem. Není proto vhodný pro fasády domů či zdí.

Nátěr RELEST® Powder PUR Anti-Sticker je speciálně vhodný pro nanášení na místa s vysokou mírou opotřebení, jako jsou lavičky v parku, stožáry osvětlení, sloupy dopravních návěstí, autobusové zastávky či panelové skříně elektrických jističů. Materiál vytváří mírně zdrsněný povrch, plakáty ani samolepky na něm proto nedrží a graffiti jde snadno odstranit běžnými rozpouštědly, která reagují na složky obsažené v lacích, jimiž bylo graffiti vytvořeno,“ říká PR manažerka BASF Silvia Tajbliková.

* Zdroj: www.dpp.cz

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: bhisham pratap padha

Nejvyšší železniční most světa vypadá jako křehké monstrum

Cesta z Udhampuru do Baramully, tedy napříč údolím Kašmíru, dost dobře nepatří k výletům, které si lidé mimo Indii plánují jako cíl dovolené. Přesto si naši pozornost zaslouží. Trasa železnice dlouhá 338 kilometrů je totiž plná překvapení. Nechybí strhující výhledy do hlubokých údolí, dramatické scenérie velehor a…

Dálnice, ilustrační obrázek, zdroj: fotolia

Část dálnice D1 na Benešovsku se bude kvůli špatnému betonu znovu opravovat

Dálnici D1 čeká oprava už zrekonstruovaného úseku. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl dnes novinářům řekl, že provoz na D1 se omezí pravděpodobně příští pátek 17. září zhruba na dva týdny, a to v 600 až 800 metrů dlouhém úseku mezi 65. a 66. kilometrem ve směru na Prahu. Opraví se zde nekvalitní beton.…

Zdroj: Michiel van der Kleij

V Holandsku staví most 3D tiskárna. Nemožné ihned, zázraky do tří dnů

Projektů, které dokazují šíři využitelnosti 3D tisku ve stavebnictví, se vrší jeden na druhý. Jen málokterý alternativní tvůrce se ale zatím odhodlal vstoupit na „mokrý“ terén. Prázdný prostor mezi dvěma břehy teď ale dost originálním způsobem vyplnil nizozemský architekt a designér Michiel van der Kley.

Železnice-ilustrační obrázek, fotolia

Architekti v soutěži navrhnou podobu terminálu rychlodráhy v Roudnici nad Labem

Správa železnic chystá další architektonickou soutěž na podobu terminálu vysokorychlostní železnice, a to v Roudnici nad Labem. Terminál bude na připravované trase z Prahy do Drážďan. Informovala o tom Správa železnic v tiskové zprávě. Organizace už dříve uskutečnila architektonickou soutěž také pro terminál…

REKLAMA