Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Speciální práškové nátěry ochrání veřejná místa před graffiti a plakáty

Graffiti, nejrůznější nápisy, nálepky a plakáty rozdělují lidi na dva tábory. Zatímco jedni je považují za umění a vyjádření svobodného uměleckého ducha, většina obyvatel na ně nahlíží jako na vandalismus, který hyzdí a ničí veřejné prostory.

Stále více měst a obcí proto hledá způsob, jak jejich vzniku zamezit. Řešení přináší speciální nátěr od BASF, který zabraňuje znečištění a snižuje také náklady na následné čištění.

Útoky vandalů trpí i Praha

Problémy se streetartovými umělci trápí všechny světové metropole, jen v Praze investují ročně městské části na odstranění škod desítky milionů korun. A velké částky za vandaly poničený majetek vydává každý rok také pražský Dopravní podnik. Ten za odstranění nelegálních výlepů v metru zaplatí ročně zhruba 1,5 milionu korun. Odstranění 1m2 polepené plochy stojí přibližně 300 Kč*. Další miliony pak spolknou náklady na čištění tramvají, autobusů a zastávek.

Plochy lze ošetřit novým přípravkem na bázi polyuretanu, díky svému nepřilnavému povrchu zabraňuje nalepování nejrůznějších předmětů a chrání tak veřejný majetek před pouličními „umělci“. Je také vysoce odolný proti povětrnostním vlivům. Přípravek je možné nanášet pouze na kovové, respektive vodivé podklady, jelikož se aplikuje a zatvrzuje horkem. Není proto vhodný pro fasády domů či zdí.

Nátěr RELEST® Powder PUR Anti-Sticker je speciálně vhodný pro nanášení na místa s vysokou mírou opotřebení, jako jsou lavičky v parku, stožáry osvětlení, sloupy dopravních návěstí, autobusové zastávky či panelové skříně elektrických jističů. Materiál vytváří mírně zdrsněný povrch, plakáty ani samolepky na něm proto nedrží a graffiti jde snadno odstranit běžnými rozpouštědly, která reagují na složky obsažené v lacích, jimiž bylo graffiti vytvořeno,“ říká PR manažerka BASF Silvia Tajbliková.

* Zdroj: www.dpp.cz

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: Adobestock – Naraichal

Vyvlastnění krok za krokem očima vyvlastnitele: od stavebního úřadu po vyjednávání

Vyvlastnění není jen právní institut, ale složitý proces s řadou nástrah. V závěrečném dílu série se podíváme na vyvlastnění z pohledu vyvlastnitele: jak probíhá řízení před stavebním úřadem, co obnáší vyjednávání s vlastníkem a jak uspět ve vyvlastňovacím řízení. Článek nabízí praktická…

Ilustrační obrázek, zdroj fotolia, rainer-fuhrmann

Soud: Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel

Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel, tedy firmy Eurovia CZ a PKP Cargo International, uvedl podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR. Žalované vady musí odstranit do jednoho a půl roku od vydání rozhodčího nálezu, sdělilo dnes…

K vyvlastnění se přikračuje často z důvodu výstavby dopravní či technické infrastruktury. Zdroj: Adobestock – Mariusz Szczygie

Vyvlastnění nemovitosti: Na co si dát pozor a jak hájit svá práva

Vyvlastnění není jen formální proces, kdy stát či investor sáhne po vašem pozemku. Každá fáze – od stavebního řízení přes vyjednávání až po samotné vyvlastňovací řízení – nabízí možnosti, jak hájit svá práva a ovlivnit výsledek. Na co si dát pozor, jak vyjednávat a kde leží největší úskalí pro…

Zdroj: IPR

Od parních lokomotiv k chytrému městu: Smíchovské nádraží v proměnách času

Pražský Smíchov a jeho legendární nádraží procházejí obnovou. Železniční stanice leží na hlavní dvoukolejné trati, ústí do ní kratší jednokolejky, na vlaky zde navazuje metro, tramvaj, městský i příměstský autobus. Nová podoba Smíchovského nádraží s terminálem vše propojí a vytvoří moderní…

REKLAMA