Senátoři se na tom usnesli při projednávání petice za urychlení stavby této komunikace. Petici podepsalo do předložení horní komoře zhruba 17 000 lidí, do současnosti více než tisícovka podpisů přibyla.
Senátorka Jaromíra Vítková (KDU-ČSL), která patří mezi organizátory petice, podotkla, že usnesení horní komory vzniklo po konzultacích s ministerstvem dopravy a Ředitelstvím silnic a dálnic. Uvádí se v něm také, že státní úřady by měly řešit vlastnictví pozemků potřebných k výstavbě, aby se nedostaly do rukou spekulantů.
Náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček uvedl, že místo dálnice by mohla být mezi Brnem a Moravskou Třebovou nová rychlostní silnice s větším počtem mimoúrovňových křížení. "Pro obsluhu území by to bylo příznivější," soudí. Řešení má napovědět připravovaná studie jihomoravského krajského úřadu, která by mohla být hotova začátkem příštího roku. "Do té doby stát neví, kudy komunikace povede," dodal Čoček.
Nyní se dálnice D43 dostala do novely o urychlení výstavby dopravní i jiné infrastruktury, kterou Senát schválil ve středu. Předloha zavede zejména možnost takzvaného mezitímního rozhodnutí. Stavba vybraných silnic a železnic by díky tomu mohla začít nezávisle na sporu o výši náhrady za pozemek, po kterém povede. Podle Čočka by to mohlo přípravu urychlit.
Dálnice D43 je plánovaná už od roku 1938. Napojením na chystané prodloužení královéhradecké dálnice na Olomouc by měla odlehčit dálnici mezi Prahou a Brnem a přetížené silnici I/43 z Brna do Svitav.
Sdílet / hodnotit tento článek