V případě první etapy obchvatu Jesenice jsou dokončeny průzkumné práce, znalecké posudky a je zpracována dokumentace ke stavebnímu povolení. Severní obchvat Jílového má schválenou a vydanou aktualizovanou dokumentaci k územnímu rozhodnutí.
Kraj investorsky zajišťuje také stavbu druhé etapy Vestecké spojky a mimoúrovňové křižovatky u exitu 4 na dálnici D1. Už letos se začala stavět a do prosince by měla být dokončena okružní křižovatka Mariánovice-západ.
Všechny tyto akce budou financovány ze Státního fondu dopravní infrastruktury a vyjdou dohromady na 3,1 miliardy korun. Další přeložky důležité pro D3 připravuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Středočeský úsek D3 bude měřit 58,4 kilometru, z toho přibližně sedm kilometrů povede tunely. Cena stavebních prací má být 37,9 miliardy korun bez DPH. Dálnice D3 v úseku Praha-Tábor by se podle nedávného vyjádření ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) měla začít stavět v roce 2021.
"Stavba dálnice D3 je pro nás naprostou prioritou. Rozhodně chceme, aby se do konce našeho volebního období, tedy do roku 2020, dopravní stavby, které s D3 s ní úzce souvisejí, pohnuly dopředu a některé, které zajišťuje kraj, už byly úspěšně dokončeny anebo byla zahájena realizace," uvedla hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO).
Sdílet / hodnotit tento článek