Kraj a SŽDC budou spolupracovat i při přípravě žádostí o peníze na projekty. "Na jih Čech je už bezpodmínečně nutné konečně přivést důstojný železniční koridor Praha - České Budějovice odpovídající 21. století s důstojným napojením na rakouskou stranu," uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda.
Stěžejní je pro SŽDC i dokončení tunelů z Borku na Ševětín, důležité napojení na rakouskou železnici a modernizace trati České Budějovice - Plzeň. "SŽDC jedná i o vybudování terminálu v Nemanicích, který se nedotkne jenom železnice, ale i pozemních komunikací," řekla Pistoriusová.
Kraj i SŽDC budou také spolupracovat na zlepšení a elektrizaci trati České Velenice - Veselí nad Lužnicí, zlepšení včetně vyšší rychlosti a kratší cestovní doby na trati Veselí nad Lužnicí - Jihlava včetně přestavby nádraží v Jindřichově Hradci i na zvýšení traťové rychlosti mezi Veselím nad Lužnicí a Jindřichovým Hradcem.
V plánech jsou i lepší trať Kostelec u Jihlavy - Slavonice, vyšší rychlost na tratích Tábor - Písek, Číčenice - Prachatice a přestupní terminály osobní dopravy včetně odstavných parkovišť. Rozpracované jsou záměry na terminály Milevsko a Lipno nad Vltavou. V Nemanicích na Českobudějovicku by mohl být terminál kombinované dopravy nebo regionální logistické centrum.
"Memorandum definuje priority obou stran na jihu Čech. Z našeho pohledu se jedná o zásadní dokument, který nám pomůže tlačit na investice, které se v našem regionu budou dělat," řekla Stráská.
Sdílet / hodnotit tento článek