Radnice již připravuje projektovou dokumentaci stavby. "Bez těchto pozemků, které jsou strategické a nezbytné, nelze dál pokračovat v projektování," řekla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková (ANO).
Město si nechalo na pozemky udělat vlastní znalecký posudek. Podle něj cena činí necelých pět milionů korun. Na tuto částku však firma Eurobit Real nepřistoupila. Podle Dvořáčkové by připadalo v úvahu i vyvlastnění, to by však zabralo dva až tři roky a město by propáslo možnost čerpat na terminál evropskou dotaci.
Cena se některým zastupitelům nelíbila. Karel Haas (ODS) ji považoval za neúměrně vysokou. Upozorňoval také na další náklady, které si stavba vyžádá podobně jako Jiří Lejhanec (Pardubice společně).
Podle dnes schváleného usnesení také město vybuduje obslužnou komunikaci do území v jižní části do konce roku 2021. Bude sloužit jak veřejnosti, tak firmě pro vjezd na její další pozemky.
V místě budoucího terminálu je několik vlastníků. Většinu měly České dráhy, od nichž už Pardubice pozemek vykoupily, další má Správa železniční dopravní cesty. Největší pozemek je soukromý, vlastní ho Eurobit Real.
Zastupitelé v prosinci schválili rozsáhlejší variantu terminálu B za 165 milionů korun. K tomu je nutný právě i velký pozemek společnosti Eurobit Real. Investici chce město financovat s pomocí dotace z programu integrovaných územních investic (ITI) Hradecko-pardubické aglomerace.
Terminál pro meziměstskou autobusovou dopravu má stát za bytovým domem na náměstí Jana Pernera. Zastupitelé nejdřív schválili jeho demolici, ale nakonec na ni nedali peníze. V domě zůstali dva nájemníci, kteří se odmítli vystěhovat. Město proto dům upravilo, aby splňoval hlukové limity i pro bydlení. Část domu nakonec využije též městská policie, která tam chce od letoška zřídit další služebnu a přestupkové oddělení. Pro příchod k nádraží bude sloužit průchod objektem, který město probourá.
Pardubice musí s terminálem B spěchat. Současné autobusové nádraží koupil před časem soukromý investor a chce je zrušit.
Sdílet / hodnotit tento článek