Trať, která se připravuje již několik let, bude měřit 900 metrů a z velké části povede tunelem, aby podjela Jihlavskou ulici. Cestování zjednoduší tisícům lidí, kteří denně míří do kampusu, který se bouřlivě rozvíjí v posledních 15 letech. Denně do něj dojíždí okolo 40.000 lidí. Jsou zde univerzitní pracoviště, nákupní centrum, fakultní nemocnice i kancelářské budovy.
"Máme vydané územní rozhodnutí a nyní ve výběrovém řízení hledáme zhotovitele, který zajistí i vydání stavebního povolení. Bohužel se řízení zdrželo na antimonopolním úřadě," řekl Havránek.
Dopravu by měla v budoucnu zajišťovat linka 8, která odbočí z bohunické tratě. U kampusu bude takzvané úvraťová konečná, která vyžaduje provoz obousměrných tramvají. V budoucnu se stále také počítá se stavbou lanovky do kampusu od pisárecké vozovny.
Sdílet / hodnotit tento článek