"Včera začaly nezbytné přípravné práce v první lokalitě nacházející se mezi ulicemi Na Strži a Jankovská nedaleko stanice metra C Pankrác. Pracovníci společnosti Hochtief CZ zde pomocí bagru odstraňují povrchovou vrstvu zeminy a upravují lokalitu tak, aby sem v dalších dnech mohli navézt další stavební stroje a přenosné buňky technického zázemí," sdělila Řehková. Stavebníci tam budou v následujících dnech oplocovat další staveniště.
Praha vynaloží letos na průzkum trasy D 445 milionů korun. Největší částku vydá příští rok, 765 milionů korun. V roce 2021 to bude 348 milionů a v následujících dvou letech pak 14 a devět milionů. Letos půjdou peníze jen na průzkum. V letech 2020 a 2021 město bude platit průzkum a údržbu štol a v posledních dvou letech už pouze údržbu.
Vedení Prahy a DPP stále řeší problém s chybějícími pozemky nutnými pro stavbu. Jednají například s majiteli pozemků v Krči. S nimi už byla podepsána tzv. iniciální dohoda, která se týká pozemků u Nádraží Krč. Problémy má město kolem budoucích stanic Libuš, Písnice a Depo Písnice, kde jej čekají pravděpodobně rozsáhlejší směny pozemků.
V první fázi vznikne trasa mezi Pankrácí, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Náklady se odhadují na 57 miliard korun. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby bude DPP.
Sdílet / hodnotit tento článek