Viadukt bude opraven v délce téměř 1,5 kilometru. Práce zahrnují kompletní výměnu železničního svršku včetně technologických částí, výměnu 3,3 kilometru kolejnic a zastaralého zabezpečovacího zařízení. Správa již nechala na viadukt položit nové antivibrační rohože, které sníží hlučnost projíždějících vlaků. "Mají dvě funkce. Zabraňují přenosu vibrace do samotné konstrukce a jízda po nich je pro vlaky komfortnější a tišší," řekl Göpfert.
Práce na plášti, kamenném obložení mostu, jsou prý již téměř dokončeny. "Budou ještě probíhat práce spojené se spárováním zdiva a dokončovací práce. Pro nás je nyní limitní dokončit nosnou konstrukci, aby byla umožněna pokládka štěrku a následně kolejového roštu. Samozřejmě práce pod mostem budou probíhat nadále, v podstatě až do konce příštího roku," řekl Göpfert. Oproti původnímu plánu SŽDC zrekonstruovalo více kleneb, než se kolik předpokládalo.
Dokončeny jsou i ocelová přemostění Křižíkovy ulice a směrem na Hrabovku. Oblouky přes Vltavu jsou ze žuly, další jsou pískovcové a směrem na Hrabovku a Florenc je to kombinace cihel a pískovce. "Objekt (viadukt) je památkově chráněný, takže jsme museli vše obnovit," řekl Göpfert. Zachráněno bylo rovněž takzvané stavidlo číslo 4, tedy malý domek nedaleko Florence, který sloužil jako hradlo.
Oblouky pod viaduktem správa takzvaně zasíťuje, aby mohly být v budoucnu využity například ke komerčním účelům. Tuto fázi bude podle Göpferta řešit v budoucnu pražský magistrát.
Sdílet / hodnotit tento článek