"Souhlasné stanovisko se Studií vlivu na životní prostředí vnímáme s obrovskou vděčností a pokorou. Uvědomujeme si, že se pohybujeme na území národního parku, proto jsme velice rádi, že se nám podařilo se všemi dotčenými najít společnou cestu, jak rozšířit a zmodernizovat naše středisko a zároveň nepoškodit přírodu," uvedl v prohlášení ředitel Skiareálu Špindlerův Mlýn René Hroneš. Rozhodnutí krajského úřad označil za důležitý milník na cestě k realizaci projektu. "Stavební práce by mohly začít příští rok," řekl Hroneš.
Melida, která špindlerovský skiareál provozuje od listopadu 2012, chystá investici do propojení lyžařských areálů v odhadované ceně až jedné miliardy řadu let. Plány propojení se za tu dobu především kvůli připomínkám ochránců přírody několikrát měnily a upravovaly. Pro Melidu je propojení areálů prioritou a hlavním investičním záměrem. Současně jde o největší jednotlivý investiční projekt v českém lyžařském byznysu.
Centrem propojení areálů bude parkovací terminál pro více než 200 aut, na jehož střeše budou dolní stanice lanovek. Terminál bude postaven na současném parkovišti P1 u přehrady Labská u vjezdu do města. Kabinová lanovka by z něj měla směřovat zhruba do poloviny sjezdovek na medvědínském kopci. Na opačnou stranu do areálu Svatý Petr k horní stanici lanovky Hromovka má vést sedačková lanovka. Současně vzniknou nové sjezdovky, po nichž se lyžaři dostanou na střechu terminálu. Některé nynější sjezdovky a lesní cesty se také mají rozšířit. Do lyžařského propojení by tak měl být rozšířenými lesními cestami zahrnut i dosud samostatný areál u lanovky Labská.
Chtějí-li lyžaři ve Špindlerově Mlýně vyzkoušet oba areály Svatý Petr a Medvědín, musí mezi nimi cestovat skibusy nebo auty. Propojení by mělo zklidnit dopravu v centru horského střediska, což vítá radnice.
"Jako město jsme rádi, že se celý proces posune o další krok dopředu. Je to nejdůležitější ze stanovisek, které investor potřebuje k zahájení realizace. Vznikne nové centrální místo, co se týče nástupů lyžařů. Počítáme s tím, že jednodenní lyžaři budou odbaveni na začátku města a nemuseli by zajíždět do centra," řekl ČTK starosta města Vladimír Staruch.
Město v návaznosti na plánovaný lyžařský terminál chystá cyklostezku, jež jej propojí s autobusovým nádražím. V budoucnu by měla pokračovat kolem celé Labské přehrady. Plánovaná osvětlená cyklostezka bude v zimě sloužit lyžařům.
Melida si areál s 24 kilometry sjezdovek pronajala v roce 2012 na 20 let od sportovních svazů za roční nájemné 43,8 milionu korun, které se v dalších letech zvyšuje podle inflace. Dosud Melida, která spadá pod slovenskou Tatry Mountain Resorts, investovala do nových lanovek, zasněžování a služeb pro lyžaře stovky milionů korun.
Sdílet / hodnotit tento článek