Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) opravovala kromě sdělovacího a zabezpečovacího zařízení na nádraží také mosty přes ulice Křídlovická a Hybešova a kolejiště v jižní části stanice. Opravena byla také dvorana odjezdové haly a nájemce nádraží pokračuje v úpravách pracemi, které už nebrání pohybu cestujících.
Ve všední den bude nyní jezdit na hlavní nádraží zhruba 670 vlaků. Vzhledem k intenzitě dopravy ve špičce to může znamenat operativní odklon rychlíků od Ostravy přímo do Králova Pole nebo odklon osobních vlaků z Tišnova na Břeclav přes dolní nádraží.
Nádražní budovu opravuje společnost Brno New Station Development (BNSD), která ji má pronajatou od Českých drah. Odjezdovou halu kompletně očistila a za vstupními dveřmi vzniklo zádveří s dalšími dveřmi na fotobuňku, aby do haly netáhlo. Stále se pracuje na stavbě pokladen a občerstvení se přesune do jiné části budovy. Nájemce také opravil první nástupiště, kde také pokračuje v drobnějších pracích, které už nemají zásadní vliv na cestující a provoz vlaků. Práce SŽDC i BNSD v tomto roce výrazně proměnily podobu desetiletí zanedbávaného brněnského nádraží.
Sdílet / hodnotit tento článek