Auta s vysokým počtem najetých kilometrů
Není žádným tajemstvím, že mnoha ojetým vozidlům na českém trhu byla přetočena počítadla kilometrů. Bez ohledu na integritu prodejců podporuje situace na trhu manipulaci. Důvod je prostý, kupující chtějí kupovat auta s nejnižším počtem najetých kilometrů co nejlevněji, počítajíc s jejich dobrým stavem, a z dlouhodobého hlediska bezporuchovým provozem.
Optimální podmínky pro využití automobilu jsou dlouhá a stabilní jízda na dlouhé vzdálenosti. Ve srovnání s městským provozem, počet startů motoru je menší, zkracuje se také doba jeho studeného provozu. Méně převodových stupňů způsobí, že spojka vydrží déle a nedostatek nutnosti neustále otáčet volantem způsobí, že se ráfek méně opotřebuje. V případě často používaného automobilu je ověření jeho používání předchozími majiteli nemožné. Proto je velmi důležité při kontrole vozu analyzovat jeho historii údržby. Může se ukázat, že auto, navzdory neatraktivní hodnotě indikované počítadlem kilometrů, má v sobě zabudované klíčové a drahé komponenty, a může tedy být atraktivnější než jeho protějšek s nižším počtem najetých kilometrů, na které tyto vady ještě čekají. Hitorii vozu si můžete zkontrolovat pomocí VIN kódu každého vozu na www.carvertical.com/cz . Mechanika je samozřejmě pouze jedním aspektem, který vyžaduje pozornost.
Nízký počet najetých kilometrů nemusí být zárukou bezproblémového provozu
Na druhou stranu, nízký počet najetých kilometrů nemusí vždy znamenat žádnou investici a neměl by být vždy považován za záruku bezproblémového provozu. Jedním z nejdůležitějších aspektů v tomto případě jsou intervaly pravidelného servisu. Skutečnost, že auto najede např. 2–3 000 kilometrů ročně km neznamená, že není nutné vyměňovat olej. A mnoho uživatelů na to bohužel zapomíná. Ve výsledku se po ověření servisní historie může ukázat, že byl ve voze i několik let nevyměněný olej. Další otázkou je, jak je auto chráněno proti povětrnostním vlivům. V ideálním případě by to mělo být v suché garáži. Horší je, když měsíce nebo roky parkovalo pod širým nebem, např. před panelákem. V případě takového automobilu se může ukázat, že je podvozek zkorodovaný a pneumatiky, brzdy a baterie by měly být okamžitě vyměněny.
V každém případě je nejdůležitější (a bohužel často nejobtížnější) důkladné ověření technického stavu a kontrola servisní historie vybraného vozu. V případě servisu u autorizovaného servisu to obvykle není nijak obtížné. Opatrnost by měl vzbuzovat také umytý, voňavý interiér, třpytivá barva nebo umytý motor. Často používaným postupem je výměna nebo zakrytí volantu novou kůží - v tomto případě je třeba předpokládat, že předchozí byl nadměrně opotřebovaný - je nutné tuto skutečnost porovnat s odečtem měřeného vozidla.
Sdílet / hodnotit tento článek