Mostový jeřáb oproti tomu v hale nezabírá žádné místo a obsluhovat ho můžou vytrénovaní zaměstnanci v rámci ostatních činností.
Přesto společnosti mostový jeřáb často nevyužívají, ani když k němu přišli v rámci pořízení prostoru. Proč? Většinou zkrátka neznají všechny jeho možnosti nebo se nechtějí učit s novou technikou a tím se obírají o prostor i čas, který mohou zaměstnanci strávit jinou činností.
Mostový jeřáb na míru i do výbušného prostředí
Proč mostový jeřáb? Ušetří vám nejen velké množství prostoru, ale také času a s ním i peněz.
Jeřáby jsou velkými pomocníky ve všech odvětvích průmyslu. Musí však být navrženy přesně pro potřeby výroby či skladování. Proto je technika firmy Adamec Crane System vždy přesně přizpůsobená na míru zákaznickým potřebám. Tato společnost je předním českým specialistou právě na mostové, portálové, sloupové a konzolové jeřáby, které umí navrhnout i speciálně do výbušného prostředí, takže můžete jejich možností využít také např. v lakovnách či v důlním průmyslu.
Popis mostového jeřábu
Samotná konstrukce mostového jeřábu je poměrně jednoduchá. Konstrukčním základem jsou dva rovnoběžné nosníky - příčníky. Ty mohou být umístěné buď na kolejnici jeřábové dráhy, či přímo na kolejnici v podlaze. Tímto zkráceně rozdělíme jeřáb na mostový, resp portálový. Oba příčníky jsou spojeny buď jedním nosným profilem, či dvěma. Poté rozdělíme jeřáb na jednonosníkový, případně dvounosníkový.
Jednonosníkový most je vhodný do menších prostorů a pro menší zátěž – v některých případech se jedná až o 25 tun. Rozpětí jednonosníkového mostového jeřábu může být cca 30 metrů. Oblíbené jsou primárně v dílnách, opravnách a skladech.
Dvounosníkový mostový jeřáb je vhodný do větších prostor, případně pro větší tonáž. Dvounosníkový mostový jeřáb od ACS může pracovat se zátěží až do hmotnosti 250 tun. Kromě přesunu těžkého materiálu je tento typ jeřábu například vhodný i pro příčné obracení forem atd. Dvounosníkový most je zpravidla vybaven příčnou lávkou, kterou lze použít k servisu jeřábu či k údržbě světe haly.
Pokud potřebujete pracovat s větší zátěží, je možné použít speciální kladkostroj, tzv. winch.
Pohon mostového jeřábu
Jako pohonná jednotka slouží třífázový motor. Motor může být jednorychlostní, dvourychlostní, nebo vybaven měničem frekvence s plynulou rychlostí zdvihu. Obdobně jsou pohoné jednotky koncipovány i pro příčný pohyb kladkostroje / kočky a pro podélný pojezd jeřábu. Zde kvalitní výrobci, jako je například Adamec Crane System používají frekvenční měnič, jenž svým nastavením dokáže eliminovat rozhoupání břemen při pohybu.
Součástí mostových jeřábů je dále:
- elektroinstalace,
- napájecí obvody,
- ovládají obvody,
- rádiový či závěsný ovladač.
Cena mostového jeřábu záleží na tolika faktorech, že se nedá předem odhadnout. Pokud vás zajímá alespoň přibližný odhad ceny, nejlepší je objednat se na nezávaznou konzultaci, na které je cenu možné přibližně určit na základě potřeb vaší společnosti.
Chcete se o mostových jeřábech dozvědět více nebo si jeden pořídit i do vaší společnosti? Navštivte webové stránky společnosti Adamec Crane Systems, která se výrobě jeřábové techniky věnuje téměř 30 let.
Sdílet / hodnotit tento článek