Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Dan Ťok byl uveden do funkce ministra dopravy

Novým ministrem dopravy se ve čtvrtek 4. prosince stal Dan Ťok. Do úřadu Dana Ťoka uvedl premiér Bohuslav Sobotka. Ministr a premiér se shodli na základních prioritách resortu dopravy, kterými jsou stabilizace situace na ŘSD a ve společnosti České dráhy a zajištění výběrového řízení na nového provozovatele mýtného systému.
Dan Ťok, ministr dopravy ČR

Převzal jsem dnes řízení resortu, který je jedním z nejtěžších a dotýká se všech občanů České republiky. K tomuto úkolu přistupuji s velkou pokorou,“ řekl na úvod Dan Ťok.

Za klíčové z pohledu toho, co nového ministra čeká, pokládám personální stabilizaci ŘSD, stabilizaci Českých drah a dokončení prodeje majetku z ČD na Správu železniční dopravní cesty. Zásadní je rovněž zrychlení výstavby dopravní infrastruktury, dočerpání peněz z operačních programů EU a také příprava na příští programovací období a samozřejmě i další priority uvedené v programovém prohlášení vlády,“ řekl Bohuslav Sobotka.

Dan Ťok (55) je novým ministrem dopravy, desátým za posledních šest let. Vystudoval fakultu strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. V letech 1983 až 1996 pracoval v První brněnské strojírně, tři roky vedl firmu ABB Energetické systémy a později koncern Alstom. Od roku 2008 do letošního listopadu byl generálním ředitel společnosti Skanska.

Priority pro Dana Ťoka podle premiéra

• stabilizace ŘSD
• výstavba dálnic – např. D11 a od Hradce Králové na Polsko nebo jihočeské části D3
• výstavba železnic ­– spojení pražského letiště a Masarykova nádraží, příprava rychlostního koridoru do Německa
• výběrové řízení na provozovatele elektronického mýta po roce 2016

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Ilustrační obrázek, zdroj fotolia, rainer-fuhrmann

Soud: Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel

Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel, tedy firmy Eurovia CZ a PKP Cargo International, uvedl podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR. Žalované vady musí odstranit do jednoho a půl roku od vydání rozhodčího nálezu, sdělilo dnes…

K vyvlastnění se přikračuje často z důvodu výstavby dopravní či technické infrastruktury. Zdroj: Adobestock – Mariusz Szczygie

Vyvlastnění nemovitosti: Na co si dát pozor a jak hájit svá práva

Vyvlastnění není jen formální proces, kdy stát či investor sáhne po vašem pozemku. Každá fáze – od stavebního řízení přes vyjednávání až po samotné vyvlastňovací řízení – nabízí možnosti, jak hájit svá práva a ovlivnit výsledek. Na co si dát pozor, jak vyjednávat a kde leží největší úskalí pro…

Zdroj: IPR

Od parních lokomotiv k chytrému městu: Smíchovské nádraží v proměnách času

Pražský Smíchov a jeho legendární nádraží procházejí obnovou. Železniční stanice leží na hlavní dvoukolejné trati, ústí do ní kratší jednokolejky, na vlaky zde navazuje metro, tramvaj, městský i příměstský autobus. Nová podoba Smíchovského nádraží s terminálem vše propojí a vytvoří moderní…

První ekodukt v ČR z ultra vysokohodnotného betonu (UHPC)

První ekodukt v ČR z ultra vysokohodnotného betonu (UHPC)

Poprvé v České republice se zde využívá technologie UHPC betonu pro tento typ konstrukce. Její hlavní výhodou jsou velká štíhlost, úspora materiálu až 50 % oproti konvenčním betonovým řešením, nízké nároky na údržbu, snadná výstavba i na již provozované komunikaci a odhadovaná životnost až 200 let.

REKLAMA