Navzdory tomu, že se loňská Hodina Země konala v době přetrvávající pandemie covidu-19, zapojilo se do ní celkem 145 obcí, 110 organizací a 6 památek. Jednou z institucí bylo také nejnavštěvovanější pražské outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet. Vzhledem k loňskému čtyřměsíčnímu lockdownu maloobchodů v úvodu roku se ale jednalo spíše o symbolické gesto podpory.
„Loni jsme touto dobou fungovali v omezeném režimu a v téměř zavřeném centru jsme se snažili svítit opravdu jen na nezbytných místech. Letos už slavíme Hodinu Země za plného provozu, proto jsme se rozhodli zhasnout parkoviště, pasáž a části osvětlení vnějšího pláště dokonce na celou noc. Což znamená úsporu zhruba 800 kWh,“ říká Michal Hnilica, technický ředitel outletového centra Fashion Arena Prague Outlet.
Michal Hnilica, technický ředitel outletového centra, zdroj: Fashion Arena Prague Outlet
Hodina Země je každoroční mezinárodní akce, za níž stojí Světový fond na ochranu přírody (WWF). První ročník se konal už v roce 2007 v australském Sydney, jeho organizátoři chtěli atraktivním způsobem upozornit na změnu klimatu. Myšlenka se později rozšířila do celého světa, poslední sobota v březnu se tak pro planetu stala „černou“. V Česku událost zarezonovala v roce 2010 a každým rokem její popularita stoupá.
Ostatně akce podporující šetrnější chování k přírodě nebo podporující různorodost a biodiverzitu jsou stále populárnější i mezi českými firmami. Již zmiňovaná Fashion Aréna využila omezení provozu na počátku loňského roku například ke zbudování kompostéru, který má přispět k efektivnějšímu a udržitelnějšímu třídění. Zaměstnanci se podíleli i na výsadbě ovocných stromů v okolí nebo stavbě dvou včelích úlů. V posledním roce centrum také instalovalo zatravněnou střechu, která slouží jako tepelná izolace a pomáhá k nižší produkci CO2.
Sdílet / hodnotit tento článek