Redakce ESTAV.cz dostala možnost promluvit si s architektkou návrhu Ivetou Lajdovou z ateliéru SLIM.
Iveto, jak tě napadlo se zapojit do soutěže designérů i na mateřské dovolené?
Být architekt je tak trochu životní mise. Ale kde najednou vybíjet tu tvůrčí energii, když se z architektky stane máma na plný úvazek? Nejdříve to může zastat výroba hraček či zakázky menšího rozsahu pro přátele.
Když se ale objeví výzva v podobě soutěže s mezinárodním přesahem, je zřejmé, že nejde této příležitosti nevyužít, navíc když má člověk kolem sebe podporující ateliér SLIM.
Hlavní motivací pro nás byla představa realizace návrhu ve švýcarské centrále společnosti, které jsme díky vítězství v česko-slovenském regionu o krok blíže. Těšíme se na návrhy a příběhy ostatních účastníků soutěže z Dánska, Francie, Německa, Švýcarska a Velké Británie a jsme zvědaví, jak vše dopadne.
Podpořit český návrh koupelny můžete hlasováním pod tímto odkazem.
Jak vznikal koncept návrhu?
Zadáním soutěže bylo navrhnout koupelnovou kóji na 6 m2. První nápad konceptu se zrodil při nočním kojení, kdy se mi v hlavě zjevila představa vany zapuštěné do podlahy, s výhledem do přírodní scenérie. Tento prvek se tedy stal jedním z motivů návrhu a byl doplněn dalšími výraznými elementy jako podsvícené kruhové zrcadlo – symbol měsíce, oddělující stěna z průsvitného betonu či epoxidová stěrka s vyobrazením švýcarského Matterhornu.
Od noční vize k finálnímu návrhu je ale cesta dlouhá. Popíšeš nám výsledek?
Dispoziční řešení pracuje s pohodlným přístupem k umyvadlové části a s funkčním oddělením toalety od prostoru zbylé části koupelny.
Materiálové řešení je souhrou kontrastů – objevuje se zde dekor bílého a černého mramoru, dále povrchy industriálního rázu jako beton, stěrka či slzičkový plech.
Úložné prostory jsou kromě horizontální umyvadlové skříňky navrženy ještě v prostoru nad toaletou, kde jsou pohledově skryty v rámci členěného keramického obkladu.
Toto je návrh pro výstavní kóji. Jakému typu zákazníků bys ale podobnou koupelnu doporučila?
Design koupelny může být určen například mladému páru z velkoměsta, který nachází zalíbení v nadčasových produktech a uživatelské přívětivosti.
Díky za rozhovor a za redakci ESTAV.cz držíme palce v soutěži.
Sdílet / hodnotit tento článek