Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

100 dní od jmenování nového ministra dopravy

Už je to více než 100 dní, co se funkce ujal ministr dopravy Dan Ťok. Po takové době můžeme rekapitulovat. Podívejme se na stručný souhrn toho, co za jeho vedení již ministerstvo stihlo a co je ještě v plánu.
Ilustrační obrázek, foto D. Kopačková

Z rekapitulace oblastí, na které se ministr Dan Ťok zaměřil:

Ministerstvo dopravy zahajuje přípravu PPP projektů – tedy spolupráce veřejného a soukromého sektoru.  Jsou dva vhodné úseky na příští PPP, což jsou rychlostní komunikace R4 z Prahy přes Příbram na Strakonice a R7 z Prahy na Slaný.

Státní fond dopravní infrastruktury připravil metodiku pro zadávání dopravních staveb formou Design-Build; o výhodách této metody, která může u vhodných staveb výrazně snížit vady projektové dokumentace a zrychlit přípravu projektu, se dlouho mluví, nyní ale máme jasnou metodiku, jak při Design-Build postupovat.

Práce přednostně v noci

Ministr dopravy Dan Ťok nechal uvolnit 4,4 miliardy ze Státního fondu dopravní infrastruktury pro kraje + 200 milionů pro hlavní město Praha. Ministr upozornil kraje, že tu peníze jsou a pomalu začíná stavební sezóna.

Ministr dopravy Dan Ťok bude požadovat, aby se na frekventovaných silnicích pracovalo nepřetržitě 24 hodin a 7 dnů v týdnu. „Chceme rekonstruovat a opravovat přednostně v noci ve dne nechat řidiče jezdit bez zbytečných uzavírek,“ říká ministr.

V roce 2015 zahájíme stavbu více než 100 km a v roce 2016 více než 200 km nových silnic

„Zahájíme dlouho očekávané stavby dvou úseků dálnice D3 u Veselí nad Lužnicí, čímž se dostaneme až k Českým Budějovicím, a úsek rychlostní komunikace R4 Skalka – Kříž u Příbrami. V příštím roce chceme tempo zahajovaných komunikací ještě zvýšit,“ tvrdí ministr dopravy.

Snaha se o rychlejší výstavbu

Cílem je zkrátit průměrnou dobu výstavby z dnešních 12,5 let na polovinu. V přípravě je nový zákon o veřejných zakázkách, což by měla být transpozice nové a platné směrnice Evropské unie a novela stavebního zákona, která umožní jednotné povolovací řízení.

Ministerstvo dopravy nemůžeme spoléhat jen na nové zákony. „Potřebujeme najít cestu, jak urychlit výkupy pozemků a územní přípravu staveb. Například uzavírat smlouvy o budoucích smlouvách na pozemky už v době, kdy ještě není vydáno stavební povolení atd. Jsme v úzkém kontaktu s Pozemkovým fondem – s cílem snadnější směny pozemků,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: Adobestock – Naraichal

Vyvlastnění krok za krokem očima vyvlastnitele: od stavebního úřadu po vyjednávání

Vyvlastnění není jen právní institut, ale složitý proces s řadou nástrah. V závěrečném dílu série se podíváme na vyvlastnění z pohledu vyvlastnitele: jak probíhá řízení před stavebním úřadem, co obnáší vyjednávání s vlastníkem a jak uspět ve vyvlastňovacím řízení. Článek nabízí praktická…

Ilustrační obrázek, zdroj fotolia, rainer-fuhrmann

Soud: Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel

Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel, tedy firmy Eurovia CZ a PKP Cargo International, uvedl podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR. Žalované vady musí odstranit do jednoho a půl roku od vydání rozhodčího nálezu, sdělilo dnes…

K vyvlastnění se přikračuje často z důvodu výstavby dopravní či technické infrastruktury. Zdroj: Adobestock – Mariusz Szczygie

Vyvlastnění nemovitosti: Na co si dát pozor a jak hájit svá práva

Vyvlastnění není jen formální proces, kdy stát či investor sáhne po vašem pozemku. Každá fáze – od stavebního řízení přes vyjednávání až po samotné vyvlastňovací řízení – nabízí možnosti, jak hájit svá práva a ovlivnit výsledek. Na co si dát pozor, jak vyjednávat a kde leží největší úskalí pro…

Zdroj: IPR

Od parních lokomotiv k chytrému městu: Smíchovské nádraží v proměnách času

Pražský Smíchov a jeho legendární nádraží procházejí obnovou. Železniční stanice leží na hlavní dvoukolejné trati, ústí do ní kratší jednokolejky, na vlaky zde navazuje metro, tramvaj, městský i příměstský autobus. Nová podoba Smíchovského nádraží s terminálem vše propojí a vytvoří moderní…

REKLAMA