V památkově chráněných lokalitách bude zakázána veškerá volně stojící reklama. "Stavební úřady navíc mohou územním nebo regulačním plánem vyloučit reklamu zcela," vysvětlil šéf pracovní skupiny František Korbel.
Novela má nabýt účinnosti od začátku příštího roku.
Původní stavební předpisy, které na začátku roku kvůli výtkám zrušilo ministerstvo pro místní rozvoj, zcela zakazovaly reklamu nad šest metrů čtverečních. Regulace se ale týkala pouze zastavitelného území, nevztahovala se tedy třeba na billboardy zaplavenou Jižní spojku, která stojí v takzvaném nezastavitelném území města.
Novela podle Matěje Stropnického (Trojkoalice/SZ) klade důraz na volnou prostupnost města, zejména pro pěší a cyklisty, na alternativní způsoby dopravy a carsharing a na energetickou šetrnost budov. Novinkou je povinnost využívat dešťovou vodu a také teplo z odpadních vod. Stavaři budou mít povinnost do budov umisťovat vyšší zárubně dveří, místo obvyklých dvou metrů budou dveře vysoké 210 centimetrů. Zůstávají požadavky na proslunění, ač zmírněné, a na výškovou regulaci budov. Počítá se s redukcí parkovacích míst na veřejných prostranstvích.
Zpřísnění se týká rozměrů reklamních zařízení na fasádách domů. Původní rozměr tři krát dva metry čtvereční se zmenší na dva krát 1,5 metru. Plakáty navíc budou sloužit pouze k označení instituce, která v daném domě sídlí, řekl náměstek.
Sdílet / hodnotit tento článek