REKLAMA
Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Jak na beton: Doprava jako součást objednávky betonu - III.

Beton je stavební materiál specifický třeba i tím, že s jeho objednávkou je takřka neoddělitelně spjata doprava. Z betonárny musí být beton na stavbu dopraven tak, aby si zachoval vlastnosti požadované odběratelem.
Jak na beton: Doprava jako součást objednávky betonu - III.

POZOR:

Než objednáte vybraný beton, ověřte si, jaká je dostupnost Vaší stavby. Je třeba, aby příjezdová cesta a pracovní plocha byla dostatečně únosná. Také je třeba zajistit dostatečný prostor, po kterém se bude pohybovat a otáčet technika. Místo stavby musí být dostupné i z hlediska průjezdnosti, např. z hlediska poloměrů otáčení, podjezdů nebo nadzemního vedení elektrického proudu.

Čerstvý zavlhlý beton se přepravuje zpravidla na ložných plochách vozidel. Proti znehodnocení je nutné čerstvý beton zabezpečit před samotným použitím na stavbě např. neprodyšnou plachtou tak, aby nemohl vysychat a zmoknout. Častější a výhodnější je proto doprava betonu v autodomíchávači. Tento způsob dopravy je objednáván asi ke třem čtvrtinám dodávek betonu. V Praze pak doprava autodomíchávači činí dokonce až 92 %, oproti 8 % dopravy na tzv. „sklopkách“.

Maximální hmotnost vozidel

K dopravě se používají nejčastěji autodomíchávače o užitečném objemu bubnu 5 až 9 m³, přičemž 1 m3 betonu váží cca 2 až 2,5t dle receptury. Maximální zákonem povolená hmotnost vozidel činí pro 4nápravový mix 32 tun, pro 3nápravový mix 24 tun. Z toho vyplývá, že ne vždy může jet autodomíchávač plně naložen.

Společnosti ve skupině Českomoravský beton nabízejí možnost dopravy jak silničními autodomíchávači, tak autodomíchávači terénními. Terénní vozy si, jak už název napovídá, poradí i s náročnějším terénem, jsou však těžší a proto na stavbu dovezou menší objem betonu.

Více o službách dopravy ve skupině Českomoravský beton naleznete na internetových stránkách.

NEZAPOMEŇTE:

Pro dopravu betonu platí časové omezení jízdy vozidel nad 7,5 t (dle zákona Zákon 361/2000 Sb. §43). Zákaz jízdy mimo prázdniny platí pro neděle a svátky v době od 13 do 22 hodin. V době letních prázdnin nesmějí vozidla nad 7,5 tuny vyjet v pátek v době 17 – 22 hodin, v sobotu v době 7 – 13 hodin a ani v neděli a ve svátek v době 13 – 22 hodin.

Optimální variantu přepravy s ohledem na dostupnost stavby navrhnou dispečeři zvolené betonárny. Včasná a správná volba typu a množství betonu včetně naplánovaní dopravy autodomíchávačem je jednou z podmínek plynulé betonáže.

Českomoravský beton, a.s.

logo
Beroun 660
266 01 Beroun-Město

telefon: +420 311 644 005
e-mail: info@cmbeton.cz

web: www.transportbeton.cz, www.lite-smesi.cz

Více o firmě Vyžádat další informace

Sdílet / hodnotit tento článek

Čtěte i další díly seriálu

  1. Jak na beton: Jak správně vybrat beton? - I.
  2. Jak na beton: Příprava stavby pro betonáž základové desky - II.
  3. Jak na beton: Doprava jako součást objednávky betonu - III.
  4. Jak na beton: Jak dopravit beton do konstrukce? - IV.
  5. Jak na beton: Objednávka a nákup betonu - V.
  6. Jak na beton: Zpracování betonu - VI.
  7. Jak na beton: Ošetřování betonu - VII.
  8. Jak na podlahu: Realizace podlahy – skladba podlahového souvrství - I.
  9. Jak na podlahu: Realizace podlahy s podlahovým vytápěním - II.
  10. Jak na podlahu: Řešení podlahy do vlhkých míst i nebytových prostor - III.
  11. Jak na beton: Plochá střecha – lehce, rychle, pevně - IIX.

Přečtěte si více k tématu Stavba

Ilustrační obrázek, Česká Lípa. Foto: D. Kopačková, redakce

Debata ČKA na téma dostupné bydlení

Jako dostupné je vnímáno bydlení, na které domácnost vynakládá max. 30 % svého příjmu, ve velkých metropolích pak 45 %. Jako kritická hranice se v parametrech podpory dostupného bydlení v politikách bydlení většiny zemí objevuje úroveň cca 40 %.

Foto: Tomáš Slavík

Rekonstrukce, jako odraz potřeb majitelů

Rekonstrukce starého rodinného domu vychází z touhy vytvořit prostor, který bude reflektovat současné i budoucí potřeby manželů. Záměrem bylo, aby dům téměř nezměnil svůj venkovský charakter a v ulici zůstal nenápadným. Propojení mezi interiérem a exteriérem umožňuje přímý kontakt se zahradou.

Zdroj: Tredje Natur

Čím ochladit město? Dlaždice s dírou dosud nepomáhají

Mohl to být fascinující příběh jednoho velkého úspěchu. Nápadu, který z mála udělal hodně, a chytrým řešením přispěl k řešení velkého problému. Mohly by to být velmi názorný příklad dobré praxe. Jenže celému vyprávění o projektu Climate Tile dodnes chybí kromě závěru to…

Kostel v Kiruně - archivní snímek - zdroj AdobeStock, leiing

Švédské úřady přesouvají kostel v Kiruně o pět kilometrů, trasu urazí za dva dny

Ve švédské Kiruně dnes začal dvoudenní přesun 113 let starého historického kostela. Na pětikilometrovou cestu se červená dřevěná stavba vydala před 8:00 SELČ za přítomnosti tisíce diváků, kteří se s její původní polohou přišli rozloučit. Kostel se rozhodly úřady přesunout, aby vznikl prostor pro rozšíření největšího…