Podání žádosti o územní rozhodnutí na inženýrské sítě je podle ní důležitým krokem při budování průmyslové zóny. Po získání územního rozhodnutí bude moci kraj stanovit cenové a jiné podmínky, za jakých bude pozemky v zóně investorům prodávat. Pokud by šlo vše hladce, mohl by kraj sítě v zóně začít budovat v roce 2020, následně by investoři mohli začít se stavbou hal.
V jižní části zóny je podle dokumentu EIA navržena výstavba pěti hal o celkové zastavěné ploše osmi hektarů. Výška hal má být do 14 metrů. U hal se počítá s výstavbou 260 parkovacích míst pro osobní auta a 40 míst pro nákladní auta. Vjezd do zóny bude přes kruhový objezd, který vznikne na silnici první třídy číslo 14 mezi Solnicí a Rychnovem nad Kněžnou.
Kraj na vybudování průmyslové zóny, která leží v těsném sousedství kvasinského závodu Škody Auto, pracuje od roku 2015. Pozemky v zamýšlené zóně má kraj vykoupené zhruba z 95 procent, přičemž ucelenou plochu zóny lze z dosud vykoupených pozemků vytvořit již nyní.
Na vybudování průmyslové zóny má kraj od státu slíbenou dotaci asi 600 milionů korun. Dotace je součástí celkové šestimiliardové podpory do veřejné infrastruktury v regionu. Největší část investic za asi 3,5 miliardy korun půjde do dopravních staveb, především obchvatů. Další peníze půjdou na stavbu nájemních bytů, posílení kapacit policie, na školství či na projekty obcí Kvasiny a Solnice. Kraj by v rámci podpory chtěl získat 400 milionů korun na rozšíření rychnovské nemocnice.
V zóně Kvasiny - Solnice pracuje asi 12.000 lidí, z toho je 9000 ve Škodě Auto. Škoda Auto v Kvasinách loni zvýšila výrobu vozů o pět procent na dosud nejvyšších 310.000 automobilů z předloňských 295.000 aut. Automobilka od roku 2015 do závodu investovala přibližně 11 miliard korun. Závod vyrábí limuzínu Superb a SUV modely Kodiaq, Karoq a Seat Ateca. Letos závod začne vyrábět model Superb s plug-in hybridním pohonem.
Sdílet / hodnotit tento článek