Chabr uvedl, že momentálně se znění memoranda dokončuje a začátkem listopadu by mělo jít na pražskou radu. Zároveň ho musí schválit ministerstvo kultury a rada Prahy 3. Stranami, které ho budou podepisovat, je pražský magistrát, Prahy 3, ministerstvo kultury, České dráhy, Sekyra Group a firma Žižkov Station Development, což je společný podnik Českých drah a Sekyra Group, který byl založený k rozvoji areálu a má na budovu předkupní právo.
O odkupu objektu bývalého nádraží od Českých drah začalo původně jednat hlavní město, po loňské výměně politické reprezentace se magistrát dohodl, že jej bude spoluvlastnit s ministerstvem kultury, respektive Národním filmovým archivem (NFA), a Žižkov Station Development. V budoucnu by tak měla být v budově zastoupena kulturní a společenská funkce, kterou zajistí NFA, veřejná vybavenost v podobě školy a komerční plochy.
Společnost Sekyra Group by vedle komerčních prostor měla v jižním křídle podle návrhu memoranda přistavět dvoupodlažní střešní nástavbu s nájemními byty. Společnost plánuje také stavbu obytných domů jižně a východně od budovy. Další projekty na brownfieldu o rozloze zhruba 33 hektarů plánují firmy Central Group a Penta Real Estate.
Město původně zvažovalo, že středem nádraží povede tramvaj, z toho však podle Chabra sešlo. "Rozbouralo by to celou dohodnutou koncepci," řekl. Tramvajová trať tak s největší pravděpodobností povede na sever od nádraží paralelně s Malešickou ulicí. Město nyní připravuje změnu územního plánu, která je nutná pro zástavbu brownfieldu a hotova by měla být v druhé polovině příštího roku.
Osud nádraží, které přestalo fungovat v roce 2002, se řeší roky. Původně mělo ustoupit výstavbě, po tlaku aktivistů z demolice sešlo. Podle studie Institutu plánování a rozvoje (IPR) by na okolních pozemcích měla v budoucnu vzniknout nová čtvrť pro až 15 000 obyvatel.
Sdílet / hodnotit tento článek