Praha má dlouhodobě potíže s nedostatkem míst na parkovištích P+R. Jejich účelem je ulevit dopravě v centru města tím, že dojíždějící nechají auto na kraji města a dále pokračují hromadnou dopravou. Nyní jich je v metropoli asi 20, umístěna jsou u stanic metra, autobusů, tramvají nebo vlaků. Nedostatek P+R parkovišť je často připomínaným problémem pražské dopravy, politici často mluví o posílení jejich kapacit. Za poslední roky jich nicméně vzniklo minimum.
Parkovací dům na Černém Mostě by měl vzniknout na místě současného P+R parkoviště při ulici Chlumecká. Nabídnout má kapacitu 880 míst a město by měl vyjít na 499 milionů korun bez DPH. Podle materiálu by se mělo začít stavět letos v červenci a hotovo má být v listopadu příštího roku.
Další parkovací dům při ulici Petržílkova v Nových Butovicích by se měl začít stavět v říjnu a dokončení je plánováno na polovinu roku 2022. Má vyjít na 278 milionů korun bez daně a pojmout 379 parkujících aut.
Zbylých šest objektů by se podle materiálu mělo začít stavět v roce 2022. Má jít o dům u stanice metra Depo Hostivař pro 649 aut, P+R na Opatově s kapacitou 498 míst, podzemní a nadzemní objekt na Zličíně s 450 a 688 parkovacími místy a dům v Tobrucké ulici v Praze 6 pro 380 vozidel. Poslední zmíněný parkovací dům je součástí projektu dopravního terminálu u Smíchovského nádraží a vejít by se do něj mělo 1000 aut.
Město kromě toho připravuje také osm standardních P+R parkovišť s menší kapacitou. Letos v září by mělo začít budování prvního, které má být umístěno u železniční stanice Praha - Hostivař a má pojmout téměř 80 aut. Vyjít má na 1,5 milionu korun. Ještě letos by se mělo dokončit také další podobné parkoviště u stanice Praha - Kyje, které nabídne 50 stání a magistrát vyjde na 6,4 milionu korun. V příštím roce by měla začít stavba dalších parkovišť v Satalicích, Čakovicích a Lipencích a o rok později v Uhříněvsi a Horních Počernicích. V roce 2023 je pak podle dokumentu v plánu zahájení stavby dalšího parkoviště v Horních Měcholupech.
Sdílet / hodnotit tento článek