REKLAMA
Hledat
Mapa cennemovitostí v ČR
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Praktický dřevěný přístřešek pro auto si postavíte sami

Problémy se sháněním garáže, lze vyřešit poměrně jednoduše. Téměř dokonalou ochranu před nepřízní počasí, před prudkým deštěm a kroupami i před UV zářením nabízejí jednoduché dřevěné konstrukce. Stavba takového přístřešku je rychlá, snadná a poměrně levná, obyčejně to lidé zvládnou i bez odborné pomoci.

Přístřešek je možné využít nejen pro parkování, ale také jako úložný prostor. Na trhu existuje velký výběr hotových dřevěných nebo i hliníkových konstrukcí, jejichž montáž je poměrně snadná. Materiál je vhodné přizpůsobit stylu rodinného domu. Stavba nevyžaduje rozsáhlý zásah do okolí domu a je vhodným řešením i do menší zahrady.

Na počátku je inspirace

Dřevo má celou řadu výhod, ale je nutné počítat s pravidelnou údržbou. Návod zcela jistě obdržíte společně s vhodným materiálem ve specializovaných obchodech. Zdánlivě nic složitého. Není třeba žádných architektonických návrhů, výkresů a ve většině případů ani složitých povolení. Nicméně určitě specifika tady jsou. Richard Klička, odborník na stavby z marketů Hornbach upozorňuje na nejčastěji podceňované aspekty a nabízí vlastní návod, jak postavit kvalitní dřevěný přístřešek pro domácí vozový park.

Chraňte vozidlo pomocí přístřešku

Výběr místa

„Před montáží přístřešku je důležité vybrat správné umístění s dostatkem prostoru. Podstatnou otázkou je, pro kolik vozidel se bude budovat. Standardní délka přístřešku pro jedno auto je 5 metrů, šířka 3 metry a výška 2,8 metru. Vždy je dobré myslet na rezervu, která by měla být přibližně 1 metr délky a šířky. Pod přístřeškem tak budete moci uskladnit i kolo, sekačku a jiné nářadí. Příjezdová cesta by měla být snadno přístupná, dostatek prostoru oceníte především při parkování nebo couvání,“ podotýká Richard Klička a připomíná též náležitosti ohlášení stavby nebo stavebního povolení. To je nutné v případě rozsáhlejších staveb nad 25 metrů čtverečních plochy či pokud stavba stojí blíže jak 2 metry od hranice pozemku. Přesněji si můžete informace o povolení drobných staveb přečíst v následujícím článku.

Příprava pro stavbu

Přístřešek pro auto může být montovaný z předem připravené konstrukce nebo postaven podle individuálně vytvořeného plánu. Při samotné stavbě je důležité řídit držet se projektu a půdorys přesně vyměřit. „Důležitý je základ, který musí odolat vlivu času i povětrnostním podmínkám. Základní desku musí tvořit pevná, vodorovná plocha, nejlépe betonová deska nebo zámková dlažba. Pokud nechcete provádět uvedené nebo podobné stavební úpravy, které jsou pracné a spojené s nevratnou změnou části pozemku, doporučuji výstavbu přístřešku na zemních vrutech s připevněným samonosným roštem,“ dodává Richard Klička a nabízí konkrétní návod na stavbu, který shrnul do třech kroků. 

Přístřešek pro auto si lze postavit i vlastními silami

Jak postavit přístřešek pro auto

  1. Vykopou se jámy pro základové patky, které by měly sahat do nezamrzající hloubky, tedy minimálně do hloubky 60 cm – 90 cm dle umístění stavby. Tím se zabezpečí stabilita stavby i v zimních měsících. Zalije se betonem, do kterého se umístí ocelové kotvící prvky a na ně se nasunou nosné sloupy. Podstatné je věnovat velkou pozornost rozmístění kotev a jejich zafixování. Beton je potřeba nechat 4 až 5 dní tvrdnout, následně lze pokračovat ve stavbě.
  2. Ze dvou sloupů, dvou vzpěr a jedné vaznice – vodorovný trám – se připraví přední a zadní trám. Vaznice se připevní na horní část sloupu, důležité je používat vodováhu a mezi těmito prvky hlídat pravý úhel (90°). Mezi připevněnou vaznici a sloup se vloží vzpěra a každé spojení se zajistí vždy minimálně na dvou místech z obou stran. Před samotnou montáží trámů se do sloupů vyvrtají otvory na kotvící prvky.
  3. Trámy se postaví na kotvicí prvky v patkách a přišroubují se. Na vztyčenou konstrukci se umístí okrajové krokve, které spojí přední trám se zadním. Mezi takto nasazené okrajové krokve a sloupy se vloží vzpěry a opět se připevní na dvou místech z každé strany. Pokud vzpěry přesně zapadly, zbývá jen zkontrolovat, zda jsou vaznice doopravdy vodorovné. V případě, že není zjištěna žádná odchylka, mohou se na vaznice připevnit ostatní krokve. Důležité je dodržovat mezi nimi stejnou vzdálenost. Připravenou konstrukci můžete pokrýt polykarbonátovými deskami nebo pobít prkny a jako krytinu využít kanadskou šindel.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Stavba

Zdroj: STUDIO PEER

Nové lávky v sídlišti Petržalka obyvatelům usnadní a zkvalitní život

Brněnské architektonické studio Peer navrhlo nové lávky na bratislavském sídlišti Petržalka. Cílem je propojit slepé rameno Dunaje s novými MHD zastávkami, které na sídlišti přibydou. Lávky by měly zároveň přispět k tomu, aby se z této lokality stala oblíbená rekreační zóna.

Foto: BoysPlayNice

Vkusná novostavba s respektem k původní zástavbě Karlína

Dvojí barevnost hmot, dvojí výška objektů, moderní vzhled, nekonfrontační řešení, to vše dělá z projektu ICONIK velmi zajímavé řešení, esteticky zdařilé. Máme zde příklad, jak lze zdárně vyřešit vcelku složitou parcelu v původní historické zástavbě, omezenou spoustou uzancí.

Ilustrační obrázek, zdroj: Fotolia, kyo

Investice do úspor energie loni vzrostly desetkrát na 1,96 mld. Kč

Investice do projektů energetických úspor loni v Česku meziročně vzrostly skoro desetkrát na 1,96 miliardy korun. Týkaly se 16 projektů, které energetické firmy realizovaly na budovách veřejných institucí, případně průmyslových firem. Informovala o tom Asociace poskytovatelů energetických služeb (APES). Dosud jde o…

REKLAMA