Termíny ale ovlivní zejména rychlost výkupu pozemků, mohou je zkrátit, ale při zdlouhavém vyjednávání i prodloužit. Novinářům to včera po schůzce s představiteli Karlovarského kraje a obcí na trase silnice řekl odstupující ministr dopravy Antonín Prachař (ANO).
"Předpokládané náklady na zprovoznění celé silnice R6 jsou 21,8 miliardy korun. Co se týká termínu, tak jsme někde okolo roku 2030. Je to naše vize, ale my uděláme všechno pro to, abychom termíny zkrátili," uvedl Prachař.
Pro stavbu jsou už téměř připraveny úseky Nové Strašecí - Řevničov za 1,96 miliardy korun, obchvat Řevničova za 2,2 miliardy a obchvat Lubence za 1,8 miliardy korun. Tyto úseky, v celkové délce asi 19 kilometrů, by se měly začít stavět v roce 2016. Zatím největší ránu už tak pomalé dostavbě zasadil v roce 2010 tehdejší ministr dopravy Vít Bárta (Věci veřejné), který rozestavěné stavby zastavil stejně jako přípravy na další. Podle Prachaře ale nebyl problém v nedostatku peněz, ale v tom, že se hledaly důvody, proč nestavět. Česko zastavením investic do infrastruktury přišlo podle ministra o řadu dalších investic.
Podle ředitele karlovarské pobočky ŘSD Lukáše Hnízdila je běžná cena zemědělské půdy v této oblasti zhruba 12 až 15 korun za m2.
Sdílet / hodnotit tento článek