„Výsuv probíhal za velice turbulentního počasí. Vítr měl v nárazech sílu až 56 km/hod a když se chvílemi přidal déšť, nebyla to pro montéry a techniky žádná procházka růžovým sadem. Největší výzvou bylo po dosednutí na pilíř za silných nárazů větru částečně demontovat pomocné konstrukce, aby se mohlo pokračovat ve výsuvu. Nakonec se vše podařilo, aniž by se kdokoliv zranil, a to je vždy to nejdůležitější, “ popsal celou akci Marek Foglar, ředitel výstavby ze společnosti Metrostav.
7 000 t konstrukční oceli a 12 000 m3 betonu
V letošním roce stavbaři již vysouvat nebudou. V příštím roce je čeká jeden stejně dlouhý výsuv jako byl ten nynější, po něm budou následovat dva kratší. Konstrukce pak dosáhne druhé strany kilometrového údolí. Následně bude nutné konstrukci spustit ve výšce 70 m o 1,5 m na hlavy pilířů a spojit je s nimi pomocí železobetonových náběhů. Poté bude následovat betonáž mostovky a dokončovací práce.
Most překonávající údolí říčky Gottleuba (u nás Rybný potok) ve výšce 70 metrů bude dlouhý 916 metrů a propojí silnice 172 z Bad Schandau a 172 a, která slouží jako přivaděč k dálnici A17. Po dokončení se bude opravdu na co dívat, jelikož tento architektonický skvost vyniká neobvykle štíhlou konstrukcí i přes to, že na stavbu padne celkově sedm tisíc tun konstrukční oceli a dvanáct tisíc kubíků betonu.
Projekt by měl být dokončen na přelomu roků 2026 a 2027.
Sdílet / hodnotit tento článek