Hledat
Nový stavební zákon
estav.tvnový videoportál
Všechna témata

Nejrychlejší výsuv na stavbě mostu v německé Pirně

Stavba mostu Gottleubatalbrücke v německé Pirně má za sebou šestý výsuv. Stavbařům Metrostavu a sesterské firmě Bemo Tunnelling se podařil pozoruhodný počin, když 657 m dlouhou a 5 500 t těžkou ocelovou konstrukci vysunuli o 120 m za pouhých 9 hodin hrubého času. Jedná se tak o nejrychlejší výsuv v historii celé stavby.
Nejrychlejší výsuv na stavbě mostu v německé Pirně. Foto Metrostav

Výsuv probíhal za velice turbulentního počasí. Vítr měl v nárazech sílu až 56 km/hod a když se chvílemi přidal déšť, nebyla to pro montéry a techniky žádná procházka růžovým sadem. Největší výzvou bylo po dosednutí na pilíř za silných nárazů větru částečně demontovat pomocné konstrukce, aby se mohlo pokračovat ve výsuvu. Nakonec se vše podařilo, aniž by se kdokoliv zranil, a to je vždy to nejdůležitější, “ popsal celou akci Marek Foglar, ředitel výstavby ze společnosti Metrostav.

7 000 t konstrukční oceli a 12 000 m3 betonu

V letošním roce stavbaři již vysouvat nebudou. V příštím roce je čeká jeden stejně dlouhý výsuv jako byl ten nynější, po něm budou následovat dva kratší. Konstrukce pak dosáhne druhé strany kilometrového údolí. Následně bude nutné konstrukci spustit ve výšce 70 m o 1,5 m na hlavy pilířů a spojit je s nimi pomocí železobetonových náběhů. Poté bude následovat betonáž mostovky a dokončovací práce.

Most překonávající údolí říčky Gottleuba (u nás Rybný potok) ve výšce 70 metrů bude dlouhý 916 metrů a propojí silnice 172 z Bad Schandau a 172 a, která slouží jako přivaděč k dálnici A17. Po dokončení se bude opravdu na co dívat, jelikož tento architektonický skvost vyniká neobvykle štíhlou konstrukcí i přes to, že na stavbu padne celkově sedm tisíc tun konstrukční oceli a dvanáct tisíc kubíků betonu.

Projekt by měl být dokončen na přelomu roků 2026 a 2027.

Sdílet / hodnotit tento článek

Související témata

Přečtěte si více k tématu Dopravní stavby

Zdroj: Adobestock – Naraichal

Vyvlastnění krok za krokem očima vyvlastnitele: od stavebního úřadu po vyjednávání

Vyvlastnění není jen právní institut, ale složitý proces s řadou nástrah. V závěrečném dílu série se podíváme na vyvlastnění z pohledu vyvlastnitele: jak probíhá řízení před stavebním úřadem, co obnáší vyjednávání s vlastníkem a jak uspět ve vyvlastňovacím řízení. Článek nabízí praktická…

Ilustrační obrázek, zdroj fotolia, rainer-fuhrmann

Soud: Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel

Zvlněnou dálnici D1 v Ostravě musí na své náklady opravit zhotovitel, tedy firmy Eurovia CZ a PKP Cargo International, uvedl podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR. Žalované vady musí odstranit do jednoho a půl roku od vydání rozhodčího nálezu, sdělilo dnes…

K vyvlastnění se přikračuje často z důvodu výstavby dopravní či technické infrastruktury. Zdroj: Adobestock – Mariusz Szczygie

Vyvlastnění nemovitosti: Na co si dát pozor a jak hájit svá práva

Vyvlastnění není jen formální proces, kdy stát či investor sáhne po vašem pozemku. Každá fáze – od stavebního řízení přes vyjednávání až po samotné vyvlastňovací řízení – nabízí možnosti, jak hájit svá práva a ovlivnit výsledek. Na co si dát pozor, jak vyjednávat a kde leží největší úskalí pro…

Zdroj: IPR

Od parních lokomotiv k chytrému městu: Smíchovské nádraží v proměnách času

Pražský Smíchov a jeho legendární nádraží procházejí obnovou. Železniční stanice leží na hlavní dvoukolejné trati, ústí do ní kratší jednokolejky, na vlaky zde navazuje metro, tramvaj, městský i příměstský autobus. Nová podoba Smíchovského nádraží s terminálem vše propojí a vytvoří moderní…

REKLAMA