Jaká rizika s sebou nese nezabezpečená VoIP ústředna
VoIP ústředna je podnikový telefonní systém, který přenáší telefonní hovory přes IP síť, tedy nikoli přes tradiční telefonní síť. Tyto ústředny jsou využívané zejména ve velkých korporacích s více pobočkami.
Jako jakákoli jiná zařízení komunikující pomocí internetu, i VoIP ústředny jsou častým cílem útoků hackerů. Můžete se setkat s phishingem, DDoS útoky, odposlechy a další kybernetickou kriminalitou.
Následkem narušené bezpečnosti VoIP ústředny tak mohou být ztráty dat, finanční ztráty i s tím související poškození reputace.
Základní kroky k zabezpečení VoIP ústředny
Zabezpečení VoIP ústředny vyžaduje trvalou pozornost a aktivitu. Základem kybernetické bezpečnosti je používání silných autentifikačních hesel, pravidelné aktualizace softwaru a firmware a nastavení správných přístupových práv a rolí. Nezapomínejte také na implementaci firewallů a anti-DDoS ochrany.
V případě zvýšených nároků na bezpečnost VoIP ústředny můžete vsadit také na šifrování hovorů a datových přenosů a soustavné monitorování anomálií v síti.
Výběr kvalitního poskytovatele telekomunikačních služeb je klíčový
Poskytovatel telekomunikačních služeb by vám měl nakonfigurovat služby přesně na míru vašim potřebám a potenciálním hrozbám a nabízet široké portfolio služeb zaměřených na bezpečnost sítě. Maximální úroveň zabezpečení proti kybernetickým útokům v souladu s nejnovějšími bezpečnostními standardy vám poskytne firma Quantcom.
Sdílet / hodnotit tento článek